Home / Aktivnosti / 10 razloga zbog kojih je email marketing najefikasniji kanal komunikacije

10 razloga zbog kojih je email marketing najefikasniji kanal komunikacije

Da li ste znali da globalna istraživanja govore da čak 72% potrošača preferira da prima promotivne poruke u svoj inbox nasuprot ostalim kanalima? Ne treba se iznenaditi činjenicom da je upravo email marketing kanal komunikacije koji donosi najbolje rezultate u odnosu na ulaganja, ukoliko se radi na pravi način. Komuniciranje relevantnog sadržaja svojim pretplatnicima tamo gde žele da ga dobijaju sa sigurnošću donosi uspeh i konverzije.

Približićemo vam neke od osnovnih razloga zbog kojih email marketing odnosi prevagu u rezultatima i efikasnosti u odnosu na druge platforme.

  1. Nizak trošak

Email marketing je osetno jeftintiji od drugih, tradicionalnih marketinških kanala. Nema troškova printa niti poštarine, ili ogromnih suma koje se troše na ATL oglašavanje (mass mediji, TV, radio, banneri na portalima i slično). Uporedite cenu jedne sekunde na nacionalnoj televiziji sa cenom jedne email poruke koja iznosi u proseku 0,0020€, a onda uporedite efikasnost jednog i drugog kanala u pogledu mogućnosti targetiranja, merenja i fleksibilnosti. Računica je jasna.

  1. Globalnost

Jedna od retkih platformi koja vam omogućava da u jednom trenutku pošaljete poruku hiljadama ljudi širom sveta. Naravno da ne smemo zanemariti moć društvenih mreža, međutim kod email marketinga tačno znamo ko šta čita i otvara i možemo puno naprednije personalizovati komunikaciju.

  1. Jednostavna i brza izrada kampanje

Email marketing ne mora da zahteva veliki tim ili ogromno tehničko znanje da bi bio uspešan: uz pravi alat, vrlo lako možete kreirati profesionalne kampanje za vaše pretplatnike. Za uspeh je najbitnij kvalitet sadržaja, a izgled je samo bonus.

  1. Lako praćenje rezultata

Kako biste stekli bolji utisak o tome koliko detaljno ide izveštavanje u email marketingu, izdvojićemo vam neke od najvažnijih analitika: broj dostavljenih mailova, broj otvorenih mailova, koji linkovi su kliknuti, ko ih je kliknuo i koliko puta, prihod po kampanji izražen u valuti (ukoliko imate webshop), sa kojih uređaja i u koje vreme je otvoren mail, broj konverzija heat mape i slično.

  1. Segmentacija

Većina zaposlenih u marketingu bi rado platila da može targetirati samo one ljude za koje su sigurni da ih interesuje njihov proizvod ili usluga. U email marketingu možete ići korak dalje i slati sadržaj samo pretplatnicima koji zadovoljavaju određene kriterijume. Kad se komunikaciji pristupa na ovaj način, svi KPI-evi su automatski bolji.

  1. Targetiranje

Kao što smo napomenuli, email marketing je možda i jedini kanal gde potrošači traže poruku. Većina kompanija koristi ovaj kanal tako što šalje personalizovan sadržaj prilagođen željama i interesovanjima korisnika. To omogućava znatno veće stope konverzije od bilo kojeg drugog kanala, jer postajete relevantni i razvijate dugoročan odnos.

  1. Call-to-action

Činjenica je da smo svi mi više ili manje podložni impulsivnoj kupovini. Ne postoji puno drugih kanala putem kojih potrošač od pregleda ponude do kupovine može doći s 4 klika mišem. Ovo važi i za bilo koju drugu akciju koju želite da korisnik preduzme. Uz primamljiv „call to action” i linkom koji vodi direktno na željeni cilj, email može povećati prodaju kao nijedan drugi kanal.

  1. Testiranje

S ovim kanalom možete u isto vreme poslati više različitih verzija email kampanje, videti koja je najefektivnija i ponoviti takav proces u narednim slanjima. Fantastičan alat za istraživanje tržišta i testiranje kreativnih rešenja.

  1. Automatizacija

Uštedite vreme i postanite produktivniji sa automatizovanim kampanja koje, kada jednom postavite, softver šalje umesto vas. Bilo da je u pitanju kampanja za neaktivne korisnike, kampanja za napuštenu korpu, ocena proizvoda, mail dobrodošlice ili kampanja za ponovljenu narudžbinu, standardizujete procese i unapređujete svoju komunikaciju. Pustite mašti na volju i odaberite automatizaciju koja će vama doneti najviše benefita.

  1. ROI

Prema poslednjim relevantnim podacima „Direct Marketing Association”, povrat investicije (ROI) email marketinga za britansko tržište koje je veoma razvijeno u ovom segmentu je imao ovakvo kretanje:

2013. godina  – ROI 25:1

2015. godina – ROI 38:1

Ove statistike su relevantne i za regionalno tržište, jer se ROI kreće oko 20:1.

Da li vam je potrebno još razloga za upotrebu email marketinga? Ovima smo samo zagrebali površinu mogućnosti koje pruža ovaj kanal komunikacije.

Tekst pripremio prvi email marketing partner Društva Srbije za odnose s javnošću: MailPlus Adria.

 

About urednik

Još novosti

DRUŠTVO SRBIJE ZA ODNOSE SA JAVNOŠĆU DODELILO NAGRADE NAJBOLJIMA U STRUCI

Petak, 26. maj 2017. Društvo Srbije za odnose s javnošću (DSOJ) nagradilo je sinoć najbolje …