Home / Aktivnosti / Aktuelno / Intervju – Borislav Miljanović, CEO Represent Communications

Intervju – Borislav Miljanović, CEO Represent Communications

Razgovarali smo sa dr Borislavom Miljanović,  osnivačem i direktorom grupacije Represent System, koju čine Represent Comunnications u Beogradu i Podgorici, Real Time Clipping i Bizlife, specijalizovane agencije za poslovnu komunikaciju na temu content marketinga.


Zašto content marketing i šta on zapravo podrazumeva?

Content marketing je novi pristup komunikacijama. U Americi i na razvijenijim zapadnim tržištima sve veći broj kompanija bira content marketing kao najbolji način za komunikaciju sa potrošačima i klijentima. Ovakve trendove počinje da uviđa i sve veći broj kompanija u Srbiji i regionu. Suština je u činjenici da se svakodnevno razmeni milijardu sadržaja na internetu, da je razmena informacija dostupna svakome, da svako može kreirati svoj sadržaj.

Sa druge strane, ljudi su preopterećeni raznim sadržajima sa kojima se sreću i zato prate samo one koji su posebni i drugačiji. Da bi kompanije komunicirale posebno i drugačije, odnosno da bi postale vidljive svojoj ciljnoj grupi, moraju kreirati kvalitetan sadržaj, pričati priču koju će njihova ciljna grupa zavoleti, sa njom se identifikovati i dalje je deliti. Kod content marketinga važno je: dobro planiranje, kreiranje kvalitetnih sadržaja i njihov plasman, ne kroz masovne, već kroz kanale kojima direktno dolazimo do onih kojima se obraćamo. Zato je content marketing glavni pravac u kome se komunikacije danas kreću.

Kakva je razlika između tradicionalnog PR-a i marketinga i content marketinga?

Content marketing koristi iste ili slične komunikacijske alate i kanale, koji su poznati i u tradicionalnom marketingu ili PR-u. Suštinska razlika je u načinu na koji ih koristimo.  Umesto ulaganja u što više različitih kanala (TV, print, radio, digital), kako bi se u masi stiglo do odgovarajuće publike, mnogo je funkcionalnije ulagati u kanale kojima se direktno stiže do ciljne publike, na mestu gde je ona i te kako brojna.Recimo, promocijom TV spota, uz ulaganje ogromnog budžeta, potencijalno imamo veliku vidljivost, ali je teško merljivo koliki je njegov doseg do konkretne ciljne grupe.

Nasuprot tome, možemo kreirati YouTube video, koji će biti potpuno u skladu sa vrednostima naše ciljne grupe (vizuelno i sadržinski), promovisati ga u saradnji sa YouTube-rima ili online influenserima koji imaju milionske posete. I na kraju, imati veoma merljiv rezultat za mnogo manje uloženog novca.

Koji su to faktori uticali na razvoj ovog pravca i kuda nas taj put vodi u budućnosti (kako komunikackije i marketing izgledaju u narednih nekoliko godina)?

Ako posmatramo dešavanja na ovu temu u Americi, možemo videti da su mnoge velike kompanije, koje posluju i u Srbiji, počele da kreiraju sopstvene kanale i da direktno komuniciraju sa publikom koja ih prati. Liderska content marketing agencija u Americi „Contently“ svakodnevno kreira dobre priče za Coca-Colin portal Journey ili sajtove kompanija kao što su General Eletric, JP Morgan i stotine drugih. Radeći sa vodećim kompanijama u Srbiji, vidim da su sve više zainteresovane za ovakav pristup.

Velike kompanije su shvatile da im više nisu potrebni posrednici izmedju njih i njihove publike odnosno kupaca ili korisnika usluga. Nove tehnologije komunikacija su im omogućile da same kompanije budu medijske kuće.

Prema statistikama se čini da je content marketing kao platforma posebno privlačan za B2B kompanije – zašto, koja je njegova prednost za B2B?

Za B2B odnose bitna je direktna komunikacija. I najčešće sa ne tako velikim budžetima kao što su ih imali brendovi masovnog konzumiranja. Content marketing je u odnosu na tradicionalni mnogo merljiviji i može direktno uticati na unapređenje prodaje, veći publicitet i slično. Alati koji se najčešće koriste u ovom segmentu su sofisticirana softverska rešenja koja nam omogućavaju da pratimo one kojima se obraćamo i kojima je naš sadržaj zanimljiv i važan. Njima se, potom, obraćamo direktno sa odgovarajućom prodajnom strategijom i na taj način kroz marketing alat utičemo na povećanje prodaje.

Kako se analogni svet industrija i kompanija navikava na digitalno komuniciranje i pristup?

U Srbiji definitivno postoji otvorenost kompanija za content pristup. U skladu sa tim, menja se i pristup medija i agencija. Content marketing neće umanjiti značaj medija ili tradicionalnih načina komunikacije, samo će biti potrebno promeniti kvalitet sadržaja i način njegovog plasiranja. I u tom poslu ćemo svi učestvovati, kompanije, mediji i agencije različitih profila.

Ključne su 3 tačke promene:

  • drugačija preraspodela postojećih budžeta
  • drugačiji pristup plasiranju sadržaja i
  • oglašavanju od strane medija i digitalni kanali, kao primarni u komunikaciji sa ciljnim grupama.

Vizuelno vs. tekstualno u content marketingu?

Predmet pažnje ljudi se znatno promenio u vremenu digitalnih komunikacija, kada su preopterećeni brojnim različitim informacijama. Zato je važno privući pažnju ciljne grupe na način koji je za nju najadekvatniji. Kako bismo znali šta je najadekvatniji način – moramo dobro analizirati sve faktore, a potom pripremiti adekvatan sadržaj, bilo da je on u obliku videa, infografika, teksta sa dobrim naslovom.

 

U Fobes-u sam nedavno pročitao podatak da ove godine 45% kompanija u Americi vidi blog kao najvažniji deo svoje marketing strategije, a da 62% kompanija koristi infografike kao deo svoje marketing strategije. Sve češće i u Srbiji možete videti sajtove ili čak novinske oglase u čijem sklopu je kompanijski blog ili infografik umesto klasičnog print oglasnog rešenja.

Da li danas i dalje postoji i gde se nalazi linija između PR-a, marketinga, BTL, digitala, kreative? I zasto je nema? Imajući u vidu ove trendove, u kom pravcu će se razvijati marketinški udeli i uloge PR agencija, medijskih kompanija, advertizing agencija…?

Kako stvari stoje, svi ćemo morati ili da radimo timski ili da se takmičimo u istoj disciplini, jer ćemo svi morati da se prilagodimo promenjenim komunikacijskim navikama potrošača. Ali u krajnjoj tački, ovakav trend bi trebalo da dovede do višeg kvaliteta komunikacije u celini, na relaciji mediji-agencije-kompanije-javnost.

 

 

 

* Fotografije: fb Represent Communications 

 

About urednik

Još novosti

U susret SEMPL konferenciji | intervju Valerija Prevolšek

Konferencija medijskih trendova SEMPL, koja će se održati 23. i 24. novembra u hotelu GH …