Home / Aktivnosti / Aktuelno / Intervju – Infostud :: “Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji”

Intervju – Infostud :: “Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji”

Po preporuci kompanije Infostud i autora ove knjige, žiri Drušva Srbije za odnose sa javnošću konsultovao se pre upotrebe i doneo odluku da je baš projekat “Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji” zaslužio PRiznanje kao najbolja PR komunikacija u integrisanim komunikacijama. Evo i zašto:

Kampanja “Kako preživeti grozan posao ili pronaći bolji” mnoge kolege, ali i posetioce portala Poslovi.infostud.com, nasmejala je do suza. Mnogi bi se možda i složili da tema zaposlenja u ovo moderno doba često i predstavlja tu tanku liniju između smeha… i suza. Kolege iz PR struke su se vrlo lako odlučile za smeh, a kako su kampanju prihvatili posetioci portala?

Kampanja je odlično prihvaćena i kod posetilaca sajta Poslovi.infostud.com. Svakodnevno smo putem sajta i društvenih mreža dobijali odlične povratne reakcije, a tokom trajanja kampanje svakodnevno su nam pristizali predlozi novih saveta za preživljavanje groznog posla koji bi mogli da se dodaju postojećim savetima.  Na kraju su i izabrana četiri nova saveta koja su uvrštena  u “Priručnik za preživljavanje groznog posla”.  U prilog tome govori i podatak da je knjiga sa sajta preuzeta preko 10 000 puta, a na sajtu je došlo i do porasta broja prijava  visokoobrazovanih kandidata sa radnim iskustvom ( kojima smo se u najvećoj meri obraćali) za 37,5 % u odnosu na period pre kampanje.Veliko interesovanje je izazvao i set rekvizita za preživljavanje groznog posla koji je takođe deljen onima koji su nam slali predloge, komentare i sugestije na kampanju.

Za suze su se pak, vrlo verovatno, odlučili ipak poslodavci. Da li su i zašto nisu podržali ovako edukativnu literaturu?

Istini za volju, poslodavci su vrlo pozitivno reagovali na celu kampanju.

Iako smo očekivali da će biti negativnih komentara, oni su gotovo potpuno izostali.

Izuzetno im se dopao hrabar pristup i odluka da se o ovako ozbiljnoj temi kao što je promena posla u uslovima kada imamo veliku stopu nezaposlenosti priča na duhovit, ali otrežnjujuć način. Istakli su da ostvarenje njihovih strateških ciljeva zavisi od motivisanosti i angažovanosti zaposlenih koji kod njih rade i da ova kampanja  podiže svest  o segmentima koje je u okviru kompanija moguće unaprediti.

Šta je iniciralo zapravo ovu kampanju i da li je postigla svoje željene kontraindikacije?

Kampanji je prethodilo istraživanje o razlozima za promenu posla koje je sprovedeno na sajtu Poslovi.infostu.com i  koje je za samo 3 dana popunilo 7500 ljudi. Rezultati istraživanja su pokazali da duboko nezadovoljstvo postojećim radnim mestom oseća oko trećina ispitanih, a da je ono najveće među zaposlenima koji imaju od 5‒10 godina radnog iskustva, što je u velikoj meri odredilo dalji pravac kampanje.

Sa našim partnerima iz agencije McCann smo odlučili da pomoću vrlo duhovitih, a naizgled apsurdnih saveta za preživljavanje groznog posla, skrenemo pažnju  na ovaj problem, isprovociramo ljude kojima se obraćamo  i podstaknemo ih na dublje razmišljanje i konkretnu akciju u pravcu promene posla.

Šta se danas smatra integrisanim kampanjama i kako ste integrisali ovaj projekat?

Nakon analize situacije i postavljanja strategije znali smo da ćemo u kampanji koristiti različite pristupe i taktike. Okosnicu kampanje je činila e –knjiga na sajtu Poslovi.infosud.com sa apsurdnim savetima koje su pisali kreativci iz različitih agencija. Pojedinačni saveti su redovno deljeni putem društvenih mreža ( Facebook, Twitter, YouTube), korišćena su oflajn medijska sredstva ( city light rešenja, insertacije u novinama, ekrani u poštama), brendirane su čaše za kafe za poneti koje zaposleni često piju tokom radnog vremena, napravljen set specijalnog kancelarijskog materijala za preživljavanje groznog posla, snimljena dva video zapisao sa zaposlenima u Airport city-ju “ Kako produžiti pauzu za kafu”, organizovan tvitap događaj na kom je kampanja predstavljena onlajn zajednici. Osim toga za promociju je korišćena i platforma Beeshaper, objavljivani su tekstovi na Njuz.net-u, Tarzaniji, a PR saopštenja koja smo slali su naišla na odličan odziv u medijma.

Sve ove aktivnosti i različiti kanali promocije su bili integrisani i usmereni  na promociju i saveta i knjige, čime smo želeli da podstaknemo sve one koje je kampanja zainteresovala i koji su se u njoj prepoznali  da posete sajt Poslovi. infostud.com i krenu u potragu za boljim poslom.

  • U online knjizi na Vašem sajtu Poslovi.infostud.com mogli smo da pročitamo o raznim, veoma korisnim savetima, koji će nam sasvim sigurno svima doprineti u razvoju naših poslovnih jedinki. Koji biste Vi izdvojili kao svoj lični favorit i preporuku mladima?

Saveti su vrlo duhoviti,a  istovremeno apsurdni i provokativni . Naslovi su više nego zanimljivi: “ Psihoza zvana ponedeljak”, “ Kako opravdano stići na nevreme?”, “ Kako što ranije malo ranije izaći sa posla”,  ali moj favorit je “Kako spojiti vikend sa godišnjim, bolovanjem, slavom, praznicima i porodiljskim?”.

Glavna poruka koju smo hteli da pošaljemo zaposlenima je bila: ako najbolje i najproduktivnije godine svog života koristite na smišljanje aktivnosti za preživljavanje posla koji radite, ako ste šampion kancelarije u brzom savijanju papirnih aviončića tokom radnog vremena ili imate čitav arsenal izgovora kako da ranije odete sa posla, ako vam je pauza za kafu omiljeni deo dana – mnogo je bolje, iskrenije i dostojanstveniji krenuti u potragu za nekim boljim, drugačijim poslom koji možete pronaći na sajtu Poslovi.infostud.com nego svoju životnu energiju trošiti na poslu koji vas ne ispunjava i ne čini zadovoljnim.

PR stručnjaci su Vaš nesumnjiv trud nagradili, da li ste razmišljali da testirate vodu HR-a?

Iako ovu kampanju mnogi gledaju iz PR i marketing perpektive, nesumnjivo se ona može posmatrati i iz HR ugla. Iako je duhovita, vrcava i provokativna ona osvetljiva i ukazuje na ozbiljan problem koji pogađa ne samo zaposlene već i kompanije koje očekuju produktivnost i efikasnost na radnom mestu. Poruka koju smo uputili HR profesionalcima jeste da je samo zadovoljan zaposleni istovremeno angažovan i produktivan i da je stalni izazov koji se stavlja pred kompanije stvaranje dobrih, humanih uslova za rad i napredak karijere u kojima je pored zarade zaposlenima izuzetno bitan čitav set nematerijalnih činioca koji uključuju i razvoj dobrih međuljudskih odnosa, postojanje prilika za razvoj i napredak u karijeri, jasnu i otvorenu komunikaciju, itd. Iako do sada sa kampanjom nismo osvojili neko HR priznanje, ne isključujemo mogućnost da se i tako nešto dogodi 🙂

 

About urednik

Još novosti

Ko su najbolje agencije u regiji? Otvorene prijave za BalCanne

25 članova stručnog žirija bira 25 najboljih projekata BalCannesa Sve agencije za tržišno komuniciranje iz …