Home / Aktivnosti / BEZ KVALITETNIH KOMUNIKACIJA, INOVACIJE OSTAJU SAMO NA NIVOU IDEJE

BEZ KVALITETNIH KOMUNIKACIJA, INOVACIJE OSTAJU SAMO NA NIVOU IDEJE

Jubilarnu desetu po redu konferenciju PRilika, pod nazivom “Umetnost komunikacije”, Društvo Srbije za odnose s javnošću organizuje u hotelu „Hilton Beograd“, 22. novembra (četvrtak) 2018. godine.

U panelu “Uloga komunikacija u predstavljanju inovativnih projekata” jedan od govornika biće Marina Petrović, NGP menadžerka u kompaniji British American Tobacco za Srbiju.

O odnosu komunikacija i inovacija razgovarali smo sa Marinom uoči koferencije.

DSOJ: Danas kompanije na globalnom nivou teže inovacijama koje su prepoznate kao uslov za dalji rast. Kako vidite ulogu komunikacija u tom procesu i koliko su one važne na putu osvajanja tržišta?

Marina Petrović: Bez obzira da li dolazite iz telekomunikacione, automobilske ili duvanske industrije, zajedničko vašem biznisu jeste da težite razvoju koji je praćen inovativnim rešenjima. Milijarde dolara se na godišnjem nivou ulažu u kreiranje proizvoda i usluga koje će unaprediti kvalitet života potrošača, međutim tu priča tek počinje. Komunikacije su beskrajno važne jer bez njih inovativni proizvod ostaje samo ideja tima stručnjaka, a kada je taj rezultat rada pravilno predstavljen stejkholderima, onda imamo revoluciju u industriji koja menja navike i potrebe potrošača i tako ostvaruje svoj pun potencijal.

DSOJ: Duvanska industrija je praćena brojnim ograničenjima u komunikaciji. Kako izgleda predstavljanje jednog inovativnog proizvoda u takvim okolnostima?

Marina Petrović: Iz ugla komunikacija, duvanska industrija je veoma kompleksna zbog niza razloga. Koliko god da je stroga državna regulativa koja ovu oblast uređuje interna pravila kompanije iz koje dolazim su još rigoroznija. Sa druge strane, kada pred sobom imate kvalitetan proizvod koji transformiše čitavu industriju, onda su izazov i odgovornost još veći.

Na primeru kreiranja strategije za predstavljanje naše poslednje inovacije, uređaja za zagrevanje duvana “glo”, mogu slobodno da kažem da je svakoj fazi posvećena maksimalna pažnja. Od internih komunikacija u okviru kojih smo edukovali svakog zaposlenog do eksternih komunikacija u okviru kojih smo, na primer, kroz otvoreni panel sa vrhunskim stručnjacima predstavili rezultat višegodišnjih istraživanja preko 300 eksperata širom sveta.

DSOJ: U kojoj su se meri promenile navike potrošača i koliko su oni zapravo otvoreni ka inovacijama?

Marina Petrović: Kako se menjaju navike i potrebe potrošača, tako se menjaju i prilagođavaju industrije, ali i sam stil komunikacija koje vode. Jedan od ključnih uzročnika promena su svakako internet i društvene mreže koji podstiču ljude da dele iskustva, čitaju recenzije, istražuju bolje alternative. U vremenu kada smo zatrpani brojnim proizvodima, potrošači svakako znaju da prepoznaju inovaciju i kvalitet, što je svakako vetar u leđa za ozbiljne kompanije da i dalje ulažu u razvoj svojih portfolija i nove ideje.

DSOJ: Šta je po Vašem mišljenju ključna odlika bilo koje inovacije?

Marina Petrović: Bez razmišljanja je to doprinošenje kvalitetnijem životu potrošača. To mogu jednostavno da ilustrijem na primeru BAT-ove aktuelne inovacije. Kada je Svetska zdravstvena organizacija detektovala sagorevanje duvana kao jedan od ključnih uzročnika kancerogenih oboljenja, naš tim stručnjaka je maksimalnu pažnju posvetio razvoju ove oblasti i kreiranju novog, inovativnog uređaja za zagrevanje duvana koji za razliku od cigareta koje gore na 800-900 stepeni, zagreva duvan na svega 240 stepeni. Zbog toga je potencijalno manje štetan, nema dima, neprijatnih mirisa, dokazano je da u manjoj meri utiče na promenu boje zuba. Sve ovo ide u prilog onom što sam rekla – predstavlja bolju alternativu koja utiče na kvalitet života i navike potrošača. Bez toga, inovacija nema vrednost za korisnike.

DSOJ: Koje su po vašem mišljenju tri ključne inovacije u proteklim decenijama koje su na globalnom nivou promenile društvo?

Marina Petrović: Veoma je teško izdvojiti samo tri inovacije, ali recimo da su to globalni razvoj veštačke inteligencije, zatim razvoj i promena osnovne uloge mobilnih telefona koji su danas postali naši pravi mali saveznici i “desna ruka” i kao treću inovaciju bih navela lansiranje uređaja “glo” iz razloga što nama pušačima znatno menja kvalitet i stil života.

Više informacija o programu i načinu prijave na konferenciju možete saznati na sajtu prilika.pr.org.rs ili putem mejla drustvo@pr.org.rs.

Vidimo se na PRilika 2018!

 

 

About urednik

Još novosti

25. Golden Drum festival predstavlja Golden Drum izveštaj za 2018.

Golden Drum izveštaj za 2018. godinu prikuplja najznačajnije momente sa jubilarnog, 25. izdanja Golden Drum …