Home / Aktivnosti / Aktuelno / Digitalizacija je nezaustavljiva!

Digitalizacija je nezaustavljiva!

drustvene_mrezeKao i ranijih godina, zahvaljujući internetu i brzini kojom dolazimo do željenih informacija, sama komunikacija i odnosi sa javnošću drastično su se promenili. „Obični“ tekstovi, PR najave i saopštenja, video prilozi, vesti i ostali alati tradicionalne komunikacije – više nisu i ne mogu biti dovoljni; naročito imajući u vidu podatak da nam se držanje pažnje sa 12 sekundi svelo na svega 8 sekundi za samo 13 godina.

U današnjem svetu konstantnih promena i preplavljenosti informacijama, pojave interneta i jačanja društvenih mreža koje su i od pojedinaca napravile medij za sebe, od suštinske je važnosti – u komunikacijskom smislu – biti dovoljno jasan i glasan, a opet nenapadan i privlačan javnostima kojima je poruka namenjena. Društvene mreže su, danas više nego ikada pre, istovremeno pomogle i odmogle da ključna poruka i vrednost brenda/kompanije/organizacije, u sveopštom moru raznih događaja i sadržaja, bude prepoznata. Brojna istraživanja – kako u svetu tako i kod nas – su pokazala da je neophodna humanizacija komunikacije, kreiranje takvog sadržaja koji proizvodi vrednost, podstiče razgovor i debatu, a istovremeno transparentno prenosi ključne poruke i vrednosti ciljnoj javnosti.

Novi globalni trend koji, ako malo dublje razmislimo, i nije baš tako nov – u pitanju je stara, dobra vizualizacija. Kada smo bili bebe, pažnju su nam držale slikovnice, u ranijem školskom uzrastu knjige bajki, u tinejdžerskim godinama – stripovi. Slike ili fotografije sa nimalo teksta ili tek ponekim sloganom, koji se direktno obraća onom kome je namenjen – to je ono što predstavlja osnovu i pravac u kojem se komunikacija danas kreće. Uz dobar tim, kreativno razmišljanje, prepoznavanje prave prilike, sposobnost i mogućnost reagovanja u pravom trenutku.

Prošlogodišnje NFL finale prekinuto je na više od pola sata usled nestanka struje, ostavljajući igrače, prisutne navijače i milione gledalaca kraj TV ekrana u mraku i neznanju. Ipak, to finale je u komunikacijskom smislu ostalo zapamćeno po sjajno iskorišćenoj prilici jednog brenda:

Ivana Cirkovic foto br. 1

Oreo je samo jednom fotografijom puštenom na Twitteru u pravo vreme i na pravi način demonstrirao kako se komunikacija brenda i ljudi danas odvija – u realnom vremenu, upečatljivo, konkretno i sa ljudskom notom. Odličan spoj vizuala i poruke proizveli su okolnost sa kojom su svi mogli da se poistovete i proizveli takav efekat o kojem se i danas, godinu i po dana kasnije, još uvek govori.

Da ni Srbija ne zaostaje i ne kaska toliko za svetom, pokazuje nedavni primer jednog energetskog pića, koje je iskoristilo situaciju trenutnog prekida u radu najveće društvene mreže Facebook i uradilo sledeće:

Ivana Cirkovic foto br. 2

I ovoga puta, u pitanju je bilo prepoznavanje prilike, u kombinaciji sa ključnom porukom brenda i humanizacije koja – možda nije prošla zapaženo poput američkog primera – ali je dobar pokazatelj da svetski komunikacijski trendovi polako i kod nas dolaze na svoje mesto.

Umesto zaključka, poslužiću se ključnom porukom Dejana Ljuštine iz PwC-a, sa nedavno održane konferencije o trendovima u telekomunikaciji i medijima #Digital2014, koja kaže: „Digitalizacija je nezaustavljiva“. Na nama je, kao profesionalcima koji se bave komunikacijom, da ovladamo digitalizacijom kao nerazdvojivim segmentom našeg posla, upoznamo i naučimo sve njene alate i iskoristimo ih na najbolji mogući način za dobrobit klijenata i konzumenata/potrošača.

Za Bilten DSOJ tekst napisala: Ivana Ćirković, Digital PR, osnivač i urednik portala OrganVlasti.com

About urednik

Još novosti

Komunikacijske strategije – izazov u digitalnom dobu

Iz godine u godinu povećavaju se budžeti koji se usmeravaju na područje digitalne komunikacije u …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *