Home / Aktivnosti / EACA objavila novi indeks poslovnog oglašavanja

EACA objavila novi indeks poslovnog oglašavanja

U poređenju sa prvim kvartalom, rast indeksa poslovnog poverenja usporen je u drugom kvartalu 2018. godine.

Nakon rasta u prvom kvartalu, indeks poslovnog poverenja opao je u malom procentu u drugom kvartalu. Na promene u rezultatima ukazuje najnoviji indeks evropskih oglašivačkih promena, koji je izdala Europska asocijacija komunikacijskih agencija (EACA).

Najnovije istraživanje pokazuje da se indeks u oglašivačkoj industriji smanjio za 0.6 bodova: od +8.5 u prvom kvartalu na +7.9 u drugom kvartalu. Uprkost tome, indeks je i dalje pozitivan.

Dalji pad indeksa limitiran je aktivnošću u Ujedinjenom Kraljevstvu, koje ima najveći udeo oglašivačkog tržišta u Evropi. Aktivnost u UK zabeležila je veliki rast, s 0 bodova u prvom kvartalu na +24.8 u drugom kvartalu, a očekuje se da će potražnja za oglašavanjem u UK porasti za 29.9 bodova (s +17.5 na +47.4 između prvog i drugog kvartala).

Veliki pomaci zabeleženi su u zemljama Jugoistočne Europe: Hrvatska (+21.5) i Slovenija (+37.2, najviši pomak od svih zemalja). Sa druge strane, više od polovine zemalja u kojima se meri aktivnost, zabeležile su niži indeks u poređenju sa prethodnim kvartalom. Zemlje sa najvećim padom su Kipar (pad od 23.9 boda), Grčka (pad od 22.1 bod, ujedno i najniža nivo aktivnosti od svih zemalja s 27.7), Španija (pad od 20.2 boda). Mediteranska regija pokazuje najsnažniji pad indeksa poslovnog poverenja u kategorijama potražnje, cena i mogućnosti zapošljavanja u oglašivačkom i marketinškom sektoru.

Detaljnije o indeksu poslovnog poverenja možete pročitati na linku.

Izvor: Hura.hr, Eaca.eu

Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

Danijel Koletić: Da bi se osigurao publicitet ključni opstanak PR-a zavisi od kreativnosti

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i …