Home / Aktivnosti / EU je kaznila Gugl sa 5 MILIJARDI DOLARA, ali internet gigantu to nije smetalo da ostvari NAJVEĆI PROFIT do sada

EU je kaznila Gugl sa 5 MILIJARDI DOLARA, ali internet gigantu to nije smetalo da ostvari NAJVEĆI PROFIT do sada

Pretraživač “Gugl” i dalje ostvaruje ogromnu zaradu od oglasa, zahvaljujući čemu je vrednost akcija tehnološkog giganta u drugom kvartalu porasla za rekordnih za 6,1 odsto.

Matična kompanija “Alphabet Inc” prijavila je u drugom kvartalu obrt od 26,24 milijarde američkih dolara, posle odbijanja isplata partnerima. Prema podacima koje je prikupio “Blumberg”, analitičari su predviđali prihod od 25,55 milijarde dolara. U oblasti oglašavanja kompanija beleži rast od 24 odsto, pri čemu najviše prihoda generišu mobilni i automatizovani oglasi.

“Gugl” i dalje posvećuje značajan prostor oglasima na mobilnim telefonima, čime je ubrzao rast prodaje. Potrošnja kada su u pitanju oglasi na pretraživaču Google Shopping, koji omogućava oglašivačima da promovišu robu široke potrošnje, porasla je u drugom kvartalu za 31 odsto u odnosu na prošlu godinu, uprkos činjenici da je konkurent “Amazon.com Inc” unapredio sopstveno poslovanje u oblasti oglašavanja.

“Alphabet” je prijavio dva različita podatka o dobiti, uzimajući u obzir kaznu od pet milijardi dolara koju mu je Evropska unija prošle nedelje uvela zbog kršenja zakona o konkurenciji zbog Guglovog mobilnog softvera Android. Bez toga, profit je iznosio 11,75 dolara po akciji. Kompanija “Gugl” planira da ospori odluku. Čak i kada se izuzme rekordni iznos kazne, kompanija je u prvom kvartalu generisala prihod od 3,2 milijarde neto.

Veći deo prihoda od oglasa slio se u digitalnu svojinu kompanije, uključujući i pretraživač i video-uslugu JouTube, a ne u druge sajtove koji vode njihove oglase. Skok profita je rezultat najnovije “Guglove” incijative da natera oglašivače da kupuju više prostora na njenim oglasnim kanalima.

Zajedno s prodajom, u drugom kvartalu skočili su i troškovi tehnološkog giganta. Investicije su porasle na 5,3 milijarde dolara, 87 odsto više nego u istom periodu prethodne godine, pri čemu veliki udeo troškova otpada na “cloud” sektor.

Iznos sredstava koja “Gugl” plaća sajtovima i mobilnim partnerima koji distribuiraju pretraživač i oglase takođe je porastao na 6,4 milijarde dolara, što je ipak 23 osto prihoda od oglasa, za jedan odsto manje nego u prvom kvartalu 2018. godine.

Izvor: Blic

About urednik

Još novosti

RASPISAN KONKURS ZA PRIZNANJE 2020

Drage koleginice i kolege, Obaveštavamo vas da je danas, 28. jula 2020. godine raspisan konkurs …