Home / Aktivnosti / GOOGLE IMAO NAJVIŠE KORISTI OD GDPR-A

GOOGLE IMAO NAJVIŠE KORISTI OD GDPR-A

Pretraživački div verovatno je iskoristio svoje adute obima i neophodnih resursa da osigura usklađenost sa novim regulativama.

Broj web trackera koji deluju u Evropskoj uniji od uvođenja Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR) smanjio se i do 31%, ali nova istraživanja pokazuju da Google zapravo dobija pristup većem broju podataka nego ranije.

Mnogi ljudi u industriji oglašavanja očekivali su da će odredbe o transparentnosti iz GDPR-a usporiti Google i druge tehnološke divove u prikupljanju ličnih podataka. Ali prema nalazima firmi za zaštitu privatnosti Cliqz i Ghostery, Google je imao „indirektnu korist“ od efikasnosti GDPR-a, jer „izgleda da je uspešno iskoristio dvosmislenosti oko GDPR-a kako bi dodatno osnažio svoju vodeću poziciju na tržištu.“

Prema blog postu urednika Cliqza, Björna Greifa, ove dve kompanije došle su do ovakvog zaključka nakon upoređivanja količine trackera u Evropi od aprila do jula ove godine, kako bi došli do slike o stanju pre i nakon GDPR-a, koji je stupio na snagu 25. maja.

Koristili su svoj zajednički alat WhoTracks.me koji je analizirao top 2,000 domena u Evropi, uključujući oko 300 miliona učitavanja stranica, na više od pola miliona web stranica.

Analiza je pokazala da su mali oglašavači izgubili između 18 i 31% svog dosega. Sa druge strane, trackeri Facebooka smanjili su se za samo 7%, dok je Google zapravo neznatno povećavao doseg, za 1%.

Kada se dublje analiziraju web kategorije, istraživanje je pokazalo da se broj trackera na informativnim web stranicama smanjio za 7,5% tokom tog razdoblja, na stranicama e-trgovine smanjio se za 6,9%, dok je na rekreacijskim sajtovima pao za 6,7%. Samo su bankarske stranice zabeležile porast (7,4%), ali one u proseku imaju samo 2,6 trackera po stranici.

„Za korisnike to znači da, iako se broj trackera koji traže pristup njihovim podacima smanjuje, mali broj njih (uključujući Google) dobija još više njihovih podataka”, navodi se u izveštaju.

Cliqz i Ghostery pretpostavljaju kako su Google i druge velike tehnološke kompanije verovatno iskoristili svoju prednost u vidu obima i sredstava koje su imali na raspolaganju kako bi osigurali usklađenost sa GDPR-om.

Još jedno moguće objašnjenje bilo je da je Google možda iskoristio svoju dominantnu poziciju na tržištu kako bi podstaknuo izdavače da smanje broj trackera na njihovim web stranicama, a time i broj konkurenata u polju oglašivačkih tehnologija.

Takođe je moguće da su vlasnici web stranica odlučili „da igraju na sigurno“ tako što će izbaciti manje oglašivače kojima je verovatno teže da dokažu usklađenost.

Izvor: WARC  / Media – marketing

Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

Održan #How2PR – Komunikacija održivog razvoja u privredi i medijima

Bez komunikacije održivi razvoj ne bi bio moguć! Društvo Srbije za odnose s javnošću u …