Home / Aktivnosti / Aktuelno / Hajde da pričamo stvarne korporativne priče, a ne bajke!

Hajde da pričamo stvarne korporativne priče, a ne bajke!

gStorytelling nije novi koncept, ali ekspanziju doživljava poslednjih godina sa rastom značaja društvenih medija jer se pričanje korporativnih priča pokazalo kao ključno za povezivanje sa različitim javnostima i pridobijanje njihove lojalnosti. To ne znači da kompanije treba da pričaju “bajke o sebi” (u žargonskom značenju ovog izraza) jer bi osnovni cilj korporativnog pripovedanja trebalo da bude povezivanje ljudi i njihova mobilizacija na akciju, a ne povećanje prodaje.

Poznata britanska PR konsultantska kuća Radley Yeldar (www.ry.com) jedna je od retkih u svetu koja već tri godine istražuje ovu oblast trudeći se da istakne najbolju praksu digitalnog storytellinga na primeru kompanija koje zauzimaju prvih 100 mesta na Londonskoj berzi (FTSE100 index). Rezultati istraživanja pokazuju da najuspešnije britanske kompanije svoje priče pričaju konzistentno i održivo na tri digitalne platforme: korporativnom sajtu, društvenim mrežama i mobilnom portalu.

Uočena je tendencija povećanog korišćenja video kanala (YouTube) jer pokretne slike najbrže i najuverljivije dopiru do klijenata i zaposlenih. Takođe, najprofitabilnije kompanije iz različitih oblasti prihvatile su dijalog sa korisnicima.

Na osnovu istraživanja ukazano je na postojanje više elemenata koji su zajednički za sve dobre priče i preporučeno komunikatorima da o njima vode računa. To su: kontekst, svrha, posebnost, relevantnost, vizija i holistički pristup njihovom povezivanju u digitalnom svetu.

Stručnjaci iz agencije Radley Yeldar daju i predlog kako da upakujemo navedene elemente već u rubrici “o nama”, koja je prisutna na svi digitalnim kanalima, obezbedimo rezonantno reagovanje i poverenje naših javnosti:

U svetu u kome (postavite kontekst), vi ste (superlativ) (opis čime se bavite) koja može (vaša svrha) za (vašu ciljna grupa). Zato što ste jedini (vi) (vaši osnovni proizvodi) što znači da (njihove pogodnosti za vašu ciljnu grupu).
Na ovaj način, (vaša vizija).

Ovo je samo jedna od bezbroj varijacija kako da dođemo do priče koja će biti relevantna za naše javnosti, istinski predstaviti korporativne vrednosti i verovanja, a biti potpuno orginalna i različita od onog što pričaju druge kompanije, naročito naša konkurencija.

Vraćajući se priči kao primarnoj formi komunikacije, sve više kompanija, ne samo one sa prestižne FTSE100 liste, trudi se da svoju korporativnu priču ispriča jednostavno, povezujući je najčešće sa brendom jer ljudi sa brendovima ostvaruju interakciju i na racionalnom i na emotivnom planu. Brendove je lako zamisliti kao super heroje koji, polazeći od plemenitih vrednosti, spašavaju svet. Pri tome oni nude jednostavna, uvek efikasna rešenja naših potreba ili problema. Dok smo skloni da mislimo o heroju kao o nekom ko je svemoćan i veći od života, junak u kontekstu korporativne priče može iz digitalnog ekosistema da pređe u stvarnost i da doprinese našem poslovnom uspehu.

Sižei za priče su nebrojeni, tako da možemo da ispitujemo različite uglove pripovedanja, dok ne dođemo do onog koji nas na najbolji način povezuje sa našim javnostima. A, da bismo mogli da napravimo pravi izbor, neophopdno je merenja rezultata. Za početak je dovoljno i praćenje rezultata brend monitora ili media monitoringa koji mogu da pokažu kako ljudi doživljavaju našu priču i da usmere naše buduće pripovedanje.

Autor teksta: Dragana Roter, Head of Corporate Communications, Vip Mobile

About urednik

Još novosti

#PRIZNANJE 2020 – FINALISTI

Drage koleginice i kolege, Obaveštavamo vas da su danas, 25. septembra 2020. godine objavljeni rezultatu prvog kruga …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *