Home / Aktivnosti / Aktuelno / #How2PR: Krizna komunikacija – iz minusa u plus

#How2PR: Krizna komunikacija – iz minusa u plus

U okviru martovskog programa #How2PR  koje organizuje Društvo Srbije za odnose s javnošću juče je održana panel diskusija u prostorijama Mikser House-a pod nazivom: Komunikacija u krizi – Iz minusa u plus.

Sinoćna tribina okupila je u Mikseru u direktnom i live strimu više od 200 predstavnika struke (PR i komunikacije), studente i druge koji su želeli da čuju nešto više o komunikaciji u krizi .

Na panelu je predstavljen #‎CaseStudy: Slučaj brenda “Tonus hleb” kompanije Trivit.

 

Pre početka samog  panela, autorka knjige “Strategije komunikacije u kriznoj situaciji“ dr Sanja Vučinić iz  agencije SVA je stručno prezentovala uvodne napomene o komunikaciji u krizi i koji su to načini i alati ophodjenja prema nastaloj kriznoj situaciji u kompaniji.
Nakon dr Sanje Vučinić, direktorka i vlasnica kompanije Trivit  dr Vera Šćepanović prezentovala je njihovo viđenje krizne situacije koju su imali sa svojim brendom “Tonus Hleb”.  Ostali panelisti bili su: Marina Grihović, vlasnica agencije Headline i Zoran Nikolić, potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, dok je razgovor moderirala Dragana Roter, predsednica Suda časti DSOJ.

Iako je prošlo četiri meseca nakon krize sa brendom “Tonus hleb” vođena je veoma emotivna diskusija.  Kako nam je ukazala dr Vera Šćepanović, iskustvo i poznanstvo koje je imala sa agencijama i PR stručnjacima još uvek je negativno i smatra da je kriza nastala pod uticajem blogera i digitalne zajednice.

Na početku tribine navedeno je da su izabrani stručni ali neutralni panelisti jer se DSOJ ne postavlja kao arbitar između kompanije Trivit i pojedinih predstavnika digitalne zajednice već želi da zajedno pokušamo da izvučemo pouke za kvalitetniju komunikaciju u krizi.

Učešće predstravnika Trivita bilo je neophodno da bismo dobili uvid šta se kod njih jesenas zapravo događalo i zašto su izabrali reaktivnu komunikaciju, uz povremeno prebacivanja fokusa sa svog proizvoda na aktere digitalne zajednice, kao i kakve su finalne posledice ove krize po poslovne rezultate i ugled kompanije.

Diskusija je pokazala da večina menadžera u Srbiji nije pripravna za krizu jer čvrsto veruje da je svaka situacija “priča za sebe”, kao i da se takve situacije “dešavaju drugima”. Ukazano je na to da domaći potrošači nisu zaštićeni od neutemeljenih izjava proizvođača hrane i dijeteskih proizvoda koji svojim proizvodima olako pripisuju lekovita svojstva i u komunikaciji koriste zabrinutost ljudi za zdravlje i njihovo neznanje. I na primeru Tonus hleba još jednom se pokazalo da pojedini klasični i društveni mediji krizama prilaze senzacionalistički, stavljajući u prvi plan povećanje profita umesto društvenog interesa i obaveštavanja građana.

U publici je preovladao stav da u Srbiji postoje PR agencije i konsultanati koji se uspešno bave strateškim komunikacijama i mogu da odgovore ne samo na pitanja šta i kako reći, već i šta treba činiti da bi se iz krize izašlo sa što manje štete po poslovanje i ugled organizacije. Nasuprot stavu vlasnice Trivita, da su bez ikakve strategije iz krize sa Tonus hlebom izašli sa pozitivnim finansijskim rezultatom i stekli veću lojalnost potrošača, PR stručnjaci su iznosili uverljive argumente da svaka organizacija treba da ima strategiju i plan krizne komunikacije. Primeri iz prakse pokazuju da dobra strategija može krizu da pretvori u priliku za bolje poslovanje i za dugoročnu kvalitetniju komunikaciju sa ciljnim javnostima.

Društvo Srbije za odnose s javnošću se zahvaljuje Mikser House, ekipi Nova Energija i Strim Tim koja je omogućila live prenos panela i Ninamedia na pruženoj podršci a naročito prisutnim gostima koje očekujemo i na sledećim skupovima.

Informacije o budućim dešavanjima DSOJ možete pratiti na facebook stranici.

Nakon događaja sproveli smo anketu među učesnicima panela. Rezultati:

Broj anketiranih:  47

  • Generalno, koliko ste zadovoljni događajem? 3.11 / 5 
  • Kako ste čuli za događaj? 72% društvene mreže 
  • Kako ste zadovoljni temom? 4.53 / 5
  • Kako ste zadovoljni lokacijom?  4.55 /5 
  • Da li je događaj ispunio vaša ocekivanja? 2.77 / 5
  • Da li biste preporucili događaje Društva prijatelju/kolegi? 6.89/10
  • Kolika je verovatnoća da prisustvujete sledecim događajima Društva? 4.15 /5 

About urednik

Još novosti

Novi Spark.me govornik – VIRDŽINIJA SALAS KASTILJO, MEĐU PET VODEĆIH STRUČNJAKA ZA POSLOVNU UPOTREBU SNAPCHATA

Organizacioni tim jedne od najvećih marketing konferencija u Jugoistočnoj Evropi, Spark.me, koja se održava 29. …