Home / Aktivnosti / Intervju – Duška Vučinić, šef Službe za odnose sa javnošću i korporativni imidž RTS-a

Intervju – Duška Vučinić, šef Službe za odnose sa javnošću i korporativni imidž RTS-a

Visoki standardi su prioritet.

U 2018. RTS je do sada ostvario preko 100 najgledanijih dana, i nastaviće da pruža gledaocima najkvalitetniji program i mesto na koje uvek mogu da se vrate u potrazi za svim žanrovskim sadržajima.

U godini u kojoj Radio-televizija Srbije slavi 60 godina, pokrenuta je platforma budućnosti u gledanju televizije i slušanju radija – RTS Planeta. RTS će nastaviti da se razvija upravo kroz razvoj OTT usluge, koja u mnogih zemljama sveta preuzima primat od tradicionalne televizije. O novoj platformi, daljem digitalnom razvoju, načinu finansiranja, i kvalitetu programa, razgovarali smo sa Duškom Vučinić, koja je šef službe za Odnose s javnošću i korporativni imidž Javnog servisa RTS, ali i jedan od zaštitnih znakova prenosa Evrovizije.

Nedavno je lansirana aplikacija RTS za mobilne telefone. Koliko je ona popularna? Da li je ovaj novi način primanja sadržaja uticao na promenu starosne strukture gledalaca?

U godini kada RTS slavi 60 godina televizije u Srbiji, pokrenuta je platforma budućnosti u gledanju televizije i slušanju radija – RTS Planeta. Ova multimedijalna platforma je novi svet koji se gleda i sluša putem računara, tableta ili mobilnih telefona. Na multimedijskoj internet platformi RTS-a omogućeno je uživo praćenje 11 televizijskih i 4 radijska kanala Medijskog javnog servisa Radio-televizije Srbije: RTS 1, RTS 2, RTS 3, RTS Svet, RTS HD, specijalizovani kanali – RTS Život, RTS Drama, RTS Kolo, RTS Muzika, RTS Trezor i RTS Poletarac, kao i Radio Beograd 1, Radio Beograd 2, Radio Beograd 3 i Radio Beograg 202.

Segment koji RTS Planetu čini dodatno posebnom jeste arhivska riznica RTS-a, neprocenjivo televizijsko i radijsko blago koje će biti dostupno svima. Popularnost Planete raste iz dana u dan, i već nekoliko meseci nakon aktiviranja, ima preko 150.000 korisnika. Prvi put u Srbiji, Svetsko prvenstvo u fudbalu emituje se i putem naše internet platforme, a pored nekoliko hiljada ljudi koji prate svaki meč uživo, gledaoci u velikom broju koriste i opciju „Catch-Up“, koja im omogućava da prate sadržaje odloženo 72 sata. Sve više mladih je uz programe RTS-a i platformu, što govori o tome da gledaoci i dalje traže kvalitetan sadržaj, samo treba pronaći način kako da se do njih dođe.

Šta su dalje etape u digitalnom razvoju javnog medijskog servisa?

RTS će nastaviti da se razvija upravo kroz razvoj OTT usluge, koja u mnogih zemljama sveta preuzima primat od tradicionalne televizije. Televizija I Radio 21. veka su naš cilj koji smo počeli da ostvarujemo i verujemo da ćemo uspešno nastaviti u tom pravcu.

Na kakav su prijem našli novi kulturni sadržaji na RTS i koliko su kanali koji su posvećeni ovim sadržajima gledani?

Programi Radio-televizije Srbije su jedini od svih televizija sa nacionalnom frekvencijom koji emituju sve žanrovske sadržaje koje propisuje Regulatorno telo za elektronske medije. Kvalitetom domaćeg igranog, ali i domaćeg i stranog dokumentarnog programa, sami sebi zadajemo nove zadatke i ciljeve. Drugi program RTS-a ispunjen je takvim sadržajima, te uz svetske hit serije i dečiji, naučni i obrazovni program, podaci o gledanosti pokazuju da se RTS 2 gleda više nego ranije. Pored toga, RTS 3 je program koji je u potpunosti posvećen kulturi i umetnosti.

Ko je vaša konkurencija u programskom smislu i u smislu gledanosti?

Postavili smo programske standarde koji su teško dostižni ostalim televizijama. Radio-televizija Srbije godinama unazad je isključivo sama sebi konkurencija. Prošle godine smo postigli najbolje rezultate od kada se u Srbiji meri gledanost – od 364 dana u 2017. godini, Prvi program RTS-a bio je najgledaniji neverovatnih 359 dana.

I u ovoj godini smo već sada ostvarili preko 100 najgledanijih dana, te ćemo gledaocima nastaviti da pružamo najkvalitetniji program i mesto na koje uvek mogu da se vrate u potrazi za svim žanrovskim sadržajima.

Da li vam sadašnji način finansiranja omogućava da pokrijete proizvodne troškove?

Za proizvodnju kvalitetnog programa potrebno je mnogo novca. Iako RTS ima značajno manji godišnji budžet u odnosu na Javne servise u okruženju, jedino je naš Prvi program najgledaniji, i to ubedljivo. Prošle godine smo uspeli da proizvedemo tri puta više domaćeg igranog programa nego godinu dana ranije, a ove smo nastavili istim tempom.

RTS je jedina televizija koja ima ljude i opremu da gledaocima obezbedi prenose globalnih političkih događaja, od zasedanja OEBS-a, do Samita Kine i 16 zemalja. Iako veoma skupi, našim gledaocima uspevamo da obezbedimo sve najvažnije sportske događaje, ali i ekskluzivna prava na prenose poput takmičenja za Pesmu Evrovizije i Dečiju pesmu Evrovizije, uz najkvalitetniji serijski program visoke produkcije.

Izvor: Diplomacy and Commerce

About urednik

Još novosti

Danijel Koletić: Da bi se osigurao publicitet ključni opstanak PR-a zavisi od kreativnosti

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i …