Home / Aktivnosti / Intervju – Vladimir Ćosiću, Creative Director McCann Beograd

Intervju – Vladimir Ćosiću, Creative Director McCann Beograd

U sklopu predstavljanja prošlogodišnjih dobitnika nagrade #PRiZnanje2015 razgovarali smo sa Vladimirom Ćosić, Creative Director McCann Beograd.

Drama u taksiju  napravila je pravu dramu u javnosti i zasluženo donela agenciji McCann i Jugoslovenskom dramskom pozorištu, PRiznanje 2015, Društva Srbije za odnose sa javnošću. Promovisati kulturu, pogotovu institucije kakva je JDP, nije lak zadatak – šta je taj ključni faktor koji neku kampanju učini popularnom I prihvaćenom u široko javnosti?

Na ovo pitanje je gotovo nemoguce odgovoriti. Za viralnost (popularnost) odredjene digitalne ideje postoji hiljadu recepata koje je moguce pronaci na internetu, ali cak i kada se sve uradi po uputstvima ne postoji apsolutno nijedna garancija da ce se finalni proizvod zaista i dopasti ljudima. Ukoliko bismo pravili paralelu sa umetnoscu, filmom ili pisanjem, na primer, to bi bilo isto kao otkriti tajnu blokbaster filmova ili best seler romana.

Kada bismo je znali, svi bismo ih stalno pravili. 

Ono sto je moguce je pretpostaviti koja ideja ima potencijal da postane velika/popularna/omiljena. I u ovom zadatku, gotovo je nemoguce stvar dokuciti racionalno, ali je moguce “namirisati”, “osetiti”, dopustiti intuiciji da vas vodi u izboru ideje. Ukoliko vas snaga odredjene ideje plasi, gotovo je sigurno da ce biti uspesna.Zato, ako zelite uspeh, uradite ono cega se plasite. I ne postoji bolje uputstvo niti savet od toga. Cinjenica da je JDP kulturna institucija je u stvari pomogla uspehu nase kampanje.

Publika koja neretko ima pomalo cinicni stav i distancu prema oglasavanju, nasu kampanju je pre dozivela kao mini film ili kratku predstavu nego kao reklamu.

PRiznanje koje ste osvojili dodeljeno je u kategoriji upotreba digitalnih medija i novih tehnologija – koliko je danas teško biti inovativan kada svet tehnologija toliko brzo napreduje?

Ukoliko se udje u trku sa inovativnoscu samih novih tehnologija – gotovo je nemoguce. Zbog toga je potrebno promeniti nacin razmisljanja i umesto trke sa novim tehnologijama, potrebno je tragati za neocekivanim istinama u vezi sa proizvodom koji oglasavate ili ciljnom grupom kojoj se obracate. Na taj nacin, umesto da lutate u moru informacija i jurite najnovije tehnolosko dostignuce da biste ga iskoristili, pronacicete najbolji nacin da komunicirate svoju ideju, bio on inovativan ili ne.

Ako pazljivije pogledate “Dramu u Taksiju”, to je u stvari jedna veoma (u najpozitivnijem smislu te reci) “staromodna” kampanja. Mi smo pravili kratke dokumentarne filmove na temu prica koje su pisali jos Sekspir i Dostojevski. Metod skrivene kamere postoji godinama.

Ono sto je zapravo inovativno u vezi sa ovom kampanjom je kombinacija tih metoda, koja ranije nije radjena. I viralni nacin plasiranja snimljenih materijala.

Tehnologija iz perspektive komunikacija i kreativne industrije – rado viđen prijatelj ili nezaobilazni i intruzivni član porodice? Kako zapravo izgleda suživot digitalnih tehnologija i klasičnih komunikacija kakve ih poznajemo iz prethodnih decenija?

 Tehnologija je jos jedan, novi nacin ili medij komunikacije sa svojim zakonitostima koji dovodi do neverovatne liberalizacije proizvodnje i plasiranja sadrzaja, za brendove i pojedince.

Danas potencijalno bukvalno svako moze da snimi video mobilnim telefonom, da ga plasira na drustvene mreze i na taj nacin dopre do neverovatnog broja gledalaca; ova stvar je pre samo dvadesetak godina (i manje) bila nezamisliva.

Ipak, da bi se to zaista i desilo, potrebno je da imate sta da kazete i da znate kako da to uradite.

Ja licno sam fasciniran ovim mogucnostima i volim cinjenicu da zivim i stvaram u ovim uzbudljivim vremenima.

Za mene su nove tehnologije poprilicno normalna i prirodna stvar i cini mi se da nikada nisam ni osetio dramatican “prelaz”.Mislim da svaka agencija ili pojedinac koja prevazidje pocetnu anksioznost u vezi sa promenama koja trpi nasa industrija, ima pred sobom neverovatan arsenal mogucnosti. Sa druge strane, mislim da ni tradicionalni kanali komunikacije nece izumreti, samo ce doziveti transformacije.

Na kraju, kao sto sam vec napomenuo, ukoliko imate sta da kazete, znate nacin i imate hrabrosti da to izgovorite, uvek cete pronaci kanal da tu poruku posaljete svetu.

Drama u taksiju je samo u prvih 24 sata postigla više od 200.000 pregleda na youtube kanalu – da li to znači da čak i ‘ozbiljna’ umetnost može biti masovno popularna?

Apsolutno – pogotovo ako pod “ozbiljnom” umetnoscu podrazumevate umetnost koja ima znacaj i dubinu.

Za kraj pitanje koje pitamo gotovo sve naše sagovornike – kako iz Vaše vizure izgledaju komunikacije u narednom periodu?

Bez obzira sta su vasi ostali sagovornici rekli na ovu temu, mislim da je to nemoguce predvideti. I prava lepota naseg poziva lezi upravo u toj nepredvidljivosti.

 

About urednik

Još novosti

Ko su najbolje agencije u regiji? Otvorene prijave za BalCanne

25 članova stručnog žirija bira 25 najboljih projekata BalCannesa Sve agencije za tržišno komuniciranje iz …