Home / Aktivnosti / Istraživanje: Potrošnja na digitalno oglašavanje prošle godine porasla za 44%

Istraživanje: Potrošnja na digitalno oglašavanje prošle godine porasla za 44%

Potrošnja na digitalno oglašavanje u SAD-u i Velikoj Britaniji porasla je prošle godine za 44%, na 52 milijarde dolara,  pokazalo je najnovije istraživanje, čiji autori procenjuju da se globalno potrošnja približava nivou od 100 milijardi dolara.

Digitalno oglašavanje privlačno je brendovima jer za razliku od objave digitalnih oglasa putem posrednika omogućavaju direktan pristup potrošačima putem društvenih mreža, optimizaciju pretraživanja ili digitalnih sekretarica, poput Amazonove Alexe.

Skok potrošnje na digitalno oglašavanje u prošloj godini delom odražava težnju kompanija da same oglašavaju svoje proizvode, posebno nakon prigovora kompanija poput Procter & Gamblea i Unilevera na prevare pri oglašavanju putem Interneta.

Oglašivače frustrira i problem ‘sigurnosti brenda’ koju može ugroziti objava oglasa uz neprimereni sadržaj na Internetu, te nastoje preuzeti veću kontrolu nad ciljanjem određene publike.

„Nema sumnje da oglašivači nastoje da ojačaju vlastita odeljenja za oglašavanje i da se spremaju da više troše na digitalno oglašavanje kako bi ostali konkurentni„, konstatuje autor istraživanja Damian Ryan iz računovodstvene kompanije Moore Stephens.

„Naše istraživanje pokazuje da je taj novac izdvojen iz budžeta za medije i da će snažno uticati na vrednost agencija fokusiranih na medije„, dodaje Ryan, aludirajući na tradicionalne agencije za oglašavanje koje imaju teškoća sa prilagođavanjem digitalnom dobu.

Kompanija Moore Stephens sprovela je istraživanje u suradnji sa konsultantskom kompanijom za oglašavanje i medije WARC, obuhvativši 800 kompanija u Severnoj Americi, azijsko-pacifičkoj regiji i Evropi.

Istraživanje je pokazalo da su brendovi u Velikoj Britaniji i Severnoj Americi prošle godine na digitalno oglašavanje potrošili 23 posto odgovarajućeg budžeta, u odnosu na 16 posto potrošenih godinu dana ranije.

Pritom je u američkim kompanijama 63 posto budžeta za tehnologiju potrošeno unutar kuće, u odnosu na 44 posto u godini ranije.

Paralelno su strogi evropski propisi o zaštiti podataka, koji su stupili na snagu u maju, i zabrinutost zbog odnosa prema podacima u Google-u i Facebook-u, dve najveće platforme za oglašavanje putem Interneta, podstakli više aktera u sektoru oglašavanja na spajanje odnosno reorganizaciju.

„Na početku smo perioda velikih promena„, konstatovao je u razgovoru za Reuters autor istraživanja Damian Ryan.

Potrebno takođe pažljivo pratiti pojavu kompanija koje nude platforme sa kompletnim paketom usluga namenjenih oglašivačima, napominje Ryan, izdvajajući primer Adobe Systemsa i njegove akvizicije kompanije za elektronsku trgovinu Magento, teške 1,7 milijardi dolara.

Ovih je dana Adobe za 4,75 milijardi dolara kupio i proizvođača softvera za direktno oglašavanje među kompanijama, Marketo.

„Brendovi u načelu nerado poveravaju podatke agencijama (za oglašavanje). Jasan je trend da brendovi nastoje da preuzmu kontrolu nad tehnologijom oglašavanja„, zaključuje Ryan.

Izvor: SEEbiz.eu
Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

#NEŽELJENA na Eurobestu osvojila Grand Prix for Good!

EUROBEST, kao jedan od najvaznijih advertajzing festivala, donosi nove nagrade za #NEŽELJENU, kampanju koju su …