Home / Aktivnosti / Knjiga „Digitalni Pre-Marketing“

Knjiga „Digitalni Pre-Marketing“

Kako da rešite probleme koji vas sprečavaju da dođete do značajnije boljih rezultata promocije.

Čudno je to kako ljudi posmatraju svoje znanje… I dalje postoji veliki broj osoba koje se posle školovanja ponašaju tako da sada nema šta više da uče – jer po njima, sa završetkom formalnog obrazovanja učenje bi trebalo da bude završeno. Naravno, život nam svakodnevno pokazuje da posle školovanja obrazovanje za konkretne poslove tek počinje, i to traje dok smo sposobni da radimo i stvaramo.

Kada pitate ljude da li se slažu sa tim da uvek postoji više i bolje od onoga što rade – složiće se sa tom konstatacijom. Sa druge strane, u poslu kada se dovoljno često postiže planirani uspeh, većina osoba se opusti i ponaša se tako da nema šta novo da nauči – jer se postojeći posao dobro radi i ostvaruju se očekivani rezultati. Generalno, većina ljudi u poslu ne razmišlja o tome šta bi trebalo naredno novo da usvoje od znanja i iskustava da bi dalje dolazili do sve boljih poslovnih rezultata. Svi se oni u načelu slažu sa konstatacijom da se uvek može naučiti nešto novo i da se uvek mogu postizati bolji poslovni rezultati, ali ne rade ništa konkretno po tom pitanju.

Praksa pokazuje da je najčešći razlog za ne-napredovanje – suviše apstraktna konstatacija „uvek može više i bolje“, jer ogromna većina osoba ne zna šta je njihovom poslu tačno to sledeće što treba da nauče i savladaju za postizanje boljih poslovnih rezultata. Koja su konkretna naredna znanja i iskustva koje je potrebno usvojiti za poslovno napredovanje.

Pre-Marketing – Preduslovi za postizanje sjajnih rezultata iz marketinga i PR-a

Razlog pisanja knjige „Digitalni Pre-Marketing“ autora Dragana Varagića je predstavljanje činjenice koja glasi – Kada tačno ustanovite šta je sledeće što treba da znate i primenite u svom poslu, lakše i brže ćete početi da radite na tome.

Digitalni Pre-Marketing koncept omogućuje da utvrdite gde se trenutno nalazite sa načinom primene digitalnog marketinga u vašoj kompaniji, i šta je tačno potrebno da naredno usvojite od znanja i prakse da bi ste značajno unapredili vaše poslovne rezultate, bez obzira koliko trenutno dobro ili loše poznajete ovaj posao.

Izraz “Pre-Marketing” znači marketing preduslovi (en. Prerequisites) koji su potrebni za brže usvajanje najbolje marketinške prakse. Do pojave ove knjige, izraz Pre-Marketing se s vremena na vreme pojavljivao u literaturi i na internetu, naročito iz oblasti medicine i farmakologije, da bi se objasnilo koje su to najvažnije oblasti marketinga čijim se proučavanjem mogu brže usvojiti znanja iz ove oblasti.

U ovoj knjizi, izraz „Digitalni Pre-Marketing“ služi da se definišu i opišu preduslovi koji najviše utiču na proces značajnog unapređenja rezultata iz oblasti marketinga i PR-a, bez obzira na aktuelne poslovne rezultate kompanije. Dvanaest opisanih najznačajnijih preduslova su podeljeni u četiri faze razvoja kompanije, što predstavlja i osnovnu strukturu knjige:

Faza inicijalnog onlajn razvoja

  • Kako lično uticati na kvalitetno razumevanje i obavljanje savremenih poslova iz oblasti marketinga i PR-a?
  • Šta je potrebno uraditi na nivou kompanije da bi se značajno poboljšali rezultati iz oblasti
  • Koji su to promotivni aspekti značajnog poboljšanja efekata iz oblasti marketinga i PR-a?

Faza uspostavljanja ponovljivih promotivnih rezultata

  • Od čega zavise rezultati promotivnih aktivnosti u odnosu na način poslovanja?
  • Od čega zavise rezultati promotivnih aktivnosti u odnosu na shvatanje funkcije marketinga?
  • Od čega zavise rezultati promotivnih aktivnosti u odnosu na razumevanje efekata marketinga i PR-a?

Faza optimizacije sistema promocije

  • Kako razumeti rezultate promocije u kontekstu unapređenja poslovnih performansi kompanije
  • Zašto poznavanje mogućnosti strateškog razmišljanja o poslu značajno utiče na poboljšanje efekata promotivnih aktivnosti
  • U kakvoj su vezi problemi osnovnih postavki marketinga u kompaniji sa uspostavljanjem značajnijih promotivnih rezultata?

Faza integracije sistema promocije

  • Koje su to konkretne aktivnosti značajnog unapređenja promocije i prodaje?
  • Na koji način uvesti promene u kompaniju da bi se došlo do značajnijih poboljšanja rezultata promotivnih aktivnosti?
  • Kako iskoristiti postojeća znanja i iskustva u kompaniji da bi se kreirale inovacije i nova znanja u poslovanju?

Odgovori na ova osnovna pitanja su postavljeni u knjizi na dva osnovna načina – na osnovu drugačijeg razmišljanja o načinima rešavanja poslovnih i marketinških problema; i na osnovu predstavljanja iskustava najuspešnijih kompanija u načinima rešavanja ovih problema.

Dva jednostavna primera drugačijeg razmišljanja o marketingu

Proces kupovine proizvoda je u vezi sa njegovom promocijom: Trebalo bi da deluje logično da uspešan način promocije i prodaje nekog proizvoda ili usluge mora da prati proces kupovine tog proizvoda ili usluge.

Praćenjem ponašanja kupaca saznajemo na koji način oni mogu da najbolje reaguju na prodajne i promotivne poruke. Većina kompanija ne razume na koji način se postavlja promotivna strategija, i u kakvoj je ona vezi sa procesom kupovine korisnika.

Zašto je važno obećavati manje i ispunjavati više od očekivanog: Kompanija svojom komunikacijom pre momenta prodaje obećava korisniku određeno iskustvo korišćenja proizvoda ili usluge nakon prodaje. Korisnik na osnovu toga ima određena očekivanja. Kada korisnik kupi proizvod ili uslugu, nakon nekog vremena korišćenja on/ona zna da li su reklamirana obećanja kompanije pre prodaje bila istinita ili ne.

Osnova dugoročno uspešnog poslovanja je u ispunjavanju obećanja koje kompanija daje pre prodaje i pokušaj premašivanja očekivanja korisnika nakon prodaje. Većina kompanija se fokusira na to kako da nešto proda, i veoma često će obećati bilo šta – samo da se proizvod ili usluga proda.

Knjiga „Digitalni Pre-Marketing“ se prodaje u pretprodaji u paru sa dva istoimena video seminara, i biće dostupna u septembru preko veb sajta www.predavanja.draganvaragic.com.

Šta su recezenti rekli o knjizi:

„Sve što treba da znate o biznisu marketinga i marketingu za uspešan biznis.“

Dragana Đermanović, www.draganadjermanovic.com, Novi Sad

„Četiri velike oblasti strategije – poslovna, digitalna, e-commerce i komunikaciona – stotine knjiga, hiljade sajtova – i sada jedna nova, korisna sinteza svega toga, u jednoj knjizi, za primenu u praksi.“

Lazar Džamić, digitalni strateg, Beograd

„Ova knjiga će menadžerima biti previše marketinška, marketingašima previše menadžerska. Ali, jednima i drugima će postati jasno – ili se prilagodi, ili izumri. Tako je to još od Darvina.“

Miroslav Varga, Escape, Osijek

„Ako bih ja odlučivao, ova knjiga bi bila obavezna literatura svuda gde se izučava marketing – u bilo kom obliku!“

Miloš Čirič, Međunarodni savetnik, Ljubljana

„Dragan sa ovom knjigom dotiče upravo kritične tačke za prelaz sa dnevnog na strateško primenjivanje digitalnog marketinga i komunikacije.“

Darko Buldioski, NewMedia.mk, Skoplje

„Pored razumljivih objašnjenja šta su marketing i PR, u ovoj knjizi ćete pronaći jasne i konkretne načine KAKO da ih primenite u svom poslovanju.“

Jelena Pantić, www.jelenapantic.com, Novi Sad

„Ova knjiga je namenjena svima koji su gladni znanja i primera iz prakse bilo da su početnici ili profesionalci koji se bave digitalnom komunikacijom i spremni su da menjaju sebe, ali i svoje poslovno okruženje.“

Prof. dr Danijela Lalić, Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad

 

Više detalja o knjizi možete pronaći na linku: www.draganvaragic.com/digitalni-pre-marketing

 

Izvor: Market

About urednik

Još novosti

Ovladajmo tajnama filozofije marketinga

U Svečanoj sali upravne zgrade Beogradskog sajma 25. oktobra od 15:15 do 16:45 časova u …