Home / Aktivnosti / Mobilno oglašavanje još uvek nije dostiglo svoj puni potencijal!

Mobilno oglašavanje još uvek nije dostiglo svoj puni potencijal!

Mobilni uređaji su se već ustoličili kao bitan deo marketinškog miksa, ali novi WARC izveštaj ukazuje na to da još uvek postoji veliki prostor za rast, kako oglašivači budu kreirali formalne strategije za mobilne telefone, i počnu koristiti mogućnosti Interneta i tehnologije pametnih domova.

Izveštaj State of the Industry: Mobile Marketing in EMEA 2018, koji WARC objavljuje u saradnji sa udruženjem za mobilni marketing (Mobile Marketing Association), temelji se na odgovorima više od 550 marketinških stručnjaka na 48 tržišta širom EMEA regije.

Istraživanje je pokazalo da oglašavanje na mobilnim uređajima uživa veliku podršku na višim nivoima u kompanijama, pa tako 54% ispitanika na strani klijenta, vlasnika medija i tehnoloških dobavljača tvrde da su “spremni” u smislu podrške rukovodećih kadrova za primenu mobilnog oglašavanja u njihovim kompanijama.

Ali isti procenat (54%) marketara na strani klijenata nema formalnu strategiju za mobilno oglašavanje svojih brendova. Od 46% koji imaju formalnu strategiju, gotovo dve trećine (64%) kažu da je ova strategija usko povezana s ostalim marketinškim aktivnostima, a ostatak (36%) kažu da su „malo povezane“.

Takvi zaključci upućuju na to da mobilni uređaji još nisu dosegli svoj puni potencijal za većinu ispitanika. Većina (61%) smatra da je to „prilično efikasan“ marketinški kanal, ali takođe veći je deo ispitanika nego u 2017. koji vide mobilne uređaje kao „sasvim neefikasne“ ili „neefikasne“ za oglašavanje (8% nasuprot 5% u 2017.), što ukazuje da još uvek postoji prostor za optimizaciju marketinške efikasnosti na mobilnim uređajima.

Ipak, marketeri predviđaju da će ulagati sve više novca na mobilne uređaje: 76% ispitanika na strani klijenata očekuje da će njihovi budžeti biti povećani tokom iduće godine, a za pet godina 52% očekuje da će više od četvrtine budžeta trošiti na oglašavanje na mobilnim uređajima.

U istom tom vremenskom razdoblju, fokus njihovih napora će se odmaknuti od mobilnog web prikaza prema brandiranom sadržaju i šemama lojalnosti temeljenim na mobilnim uređajima.

Trenutno su podaci o lokaciji najčešće upotrebljavana mobilna tehnologija u oglašavanju, pa 60% ispitanika navodi kako je koriste, ali taj procenat će se smanjiti uz rast Interneta stvari i tehnologija pametnih domova. 53% ispitanika očekuje da će koristiti ove tehnologije u 2023. godini, u poređenju sa 50% njih koji će koristiti podatke o lokaciji.

Očekuje se i značajno povećanje korištenja mobilnih novčanika (41%), virtualne stvarnosti (37%) i proširene stvarnosti (44%) tokom idućih pet godina.

Više informacija na linku.

Izvor: WARC

Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

Danijel Koletić: Da bi se osigurao publicitet ključni opstanak PR-a zavisi od kreativnosti

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i …