Home / Aktivnosti / Održan #How2PR – Komunikacija održivog razvoja u privredi i medijima

Održan #How2PR – Komunikacija održivog razvoja u privredi i medijima

Bez komunikacije održivi razvoj ne bi bio moguć!

Društvo Srbije za odnose s javnošću u cilju širenje dobre prakse organizuje edukacije za članove i sve PR profesionalce kroz HOW2PR stručna predavanja, studije slučaja i panel diskusije.

Danas smo organizovali novi How2PR-u pod nazivom Komunikacija održivog razvoja u privredi i medijima, koji se zbog epidemiološke situacije u zemlji realizovao u virtuelnom formatu putem live stream na YouTube kanalu i Facebook stranci DSOJ-a.

Moderator panel diskusije bio je Dušan Stojaković, predsednik Upravnog odbora DSOJ-a, a njegovi sagovornici: Tijana Koprivica, direktorka za održivo poslovanje Delta Holdinga, Nenad Stojković, menadžer održivog razvoja kompanije NIS i Isidora Branković, advertajzing menadžerka kompanije Adria Media Group.

Moderator diskusije Dušan Stojaković dolazi iz kompanije Hemofram, oni su upravo izdali svoj osmi po redu izveštaj o održivom razvoju, a u narednom period planiraju da izdaju triptih izveštaja koji će pokušati da prikaže studiju slučaja na koji način kompanije reaguju i opstaju u ovim okolnostima u kojima se svi nalazimo i to iz ugla ciljeva održivog razvoja.

Tijana Koprivica, direktorka za održivo poslovanje Delta Holdinga istakla je da održivi razvoj za Deltu znači da razvoj poslovanja i ostvarivanje profita realizuju poštovanjem svih principa zaštite životne sredine, ljudskih i radnih prava, poštovanjem nediskriminatornih principa, negovanjem prijateljskih odnosa sa svojim stejkholderima i strateški usmerenoj pomoći zajednici. U fokusu održivosti i CSR aktivnosti Delte tokom čitave godine bili su zaposleni i briga o očuvanju zdravlja i primene svih preventivnih mera. U Deltinom menadžementu je više od polovine žena, tako da rodnu ravnopravnost prmenjuju i vrednuju od samog početka, zapošljavaju i osobe sa invaliditetom koji takođe doprinose održivom razvoju kompanije i čitave zajednice.

Podrška srpskom selu je jedan od načina da budemo održiviji i da opstanemo. Jedan od osnovnih biznisa Delta Holdinga je Delta Agrar smatramo da možemo da pomognemo da opstane srpsko selo i da ostane seosko stanovništvo. Naš projekat smo započeli u dva sela u blizini Zaječara, gde imamo kadrove koji mogu da pomogni individualnom proizvođaču da se razvije. Angažovali smo i naše zaposlene i zajedno prošli kroz gazdinstva koja su se prijavila da učestvuju u našem projektu, za 40 gazdinstava su urađeni individualni razvojni planovi, sve sa željom da im se obezbedi bolja individualna zarada i bolji rezultati. U sklopu projekta održano je 50 teorijskih predavanja, osim toga naši zaposleni obilaze gazdinstva na terenu i pomažu im da znanja primene. Seosko stanovništvo ne može lako da dobije povoljna sredstva za investiranje stoga smo napravili dogovor sa Erste bankom da im odobravaju kredite a Delta garantuje za povraćaj i plaća kamatu, na taj način svi zajedno pružamo podršku malom individualnom proizvođaču. Mi ćemo sledeće godine da izaberemo još tri nova sela u koja ćemo ulagati, želja nam je da budu moderna sela u koje se stanovništvo vraća” istakla je Koprivica.

NIS je u ovako složenim okolnostima objavio jubilarni deseti po redu verifikovani izveštaj o održivom razvoju i to prema planiranom rasporedu tokom maja, što je bio izuzetan poduhvat. Održivi razvoj pre više od decenije neprimetno je ušao u NIS, našao put do samog srca kompanije i doneo novu dimenziju u poslovanju. Društveno odgovorno poslovanje se ogleda prvenstveno u poštovanju zaposlenih, njihovih ljudskih i radnih prava, poštovanju životne sredine, odgovornosti za proizvode i usluge itd.

Budućnost na delu” podrazumeva čvrsto opredeljenje NIS-a da već danas gradimo bolju budućnost za sve u Srbiji. Sve naše društveno odgovorne aktivnosti realizujemo pod sloganom “Budućnost na delu” na taj način želimo da pružimo našim sugrađanima energiju da se angažuju za opštu korist i napreduju u svim oblastima, da shvate da se svaki angažman i trud isplati i daje rezultate, ukoliko radimo ka istom cilju i rezultati će biti veći. Investirali smo preko 4 milijarde dinara kroz najrazličitije projekte, pomogli smo izgradnju, rekonstrukciju i opremanje preko 150 osnovnih i srednjih škola, 37 dečijih bolnica i domova zdravlja, 77 igrališta i parkova, veliki broj laboratorija i porodilišta, donirali smo 14 sanitetskih i patronažnih vozila, sve iz želje da na pravi način, primerom, podržimo lokalnu zajednicu. I u ovim izazovnim vremenima tokom 2020. godine pokazali smo da profit nije jedino merilo uspeha i da je društvno odgovorno poslovanje naše opredeljenje. Tokom ove godine donirali smo preko 270 tona mlaznog goriva kao pomoć nacionalnom avio prevozniku Air Serbia kako bi se dopremila medicinska oprema i za prevoz građana Srbije, preko 50 hiljada litara Jazak vode kao pomoć obolelim pacijentima i zdravstvenim radnicima. U svim aktivnostima koje sprovodimo naši zaposleni su uključeni u okviru kluba volontera NIS-a” istakao je Nenad Stojković, menadžer održivog razvoja kompanije NIS.

Isidora Branković iz Adria Medie je napomenula da je ova kompanija 2018. godine  pokrenula projekat “Održivi razvoj” sa idejom da se  prvenstveno upute  i edukuju čitaoci ove medijske kuće, i da se kroz teme koje obrađuju uključe kompanije sa svojim primerima dobre prakse, naredne godine projekat se razvijao i promenuo naziv u “Održiva budućnost”.

“Projekat zasadi drvo realizovali smo sa partnerom DM-om i brojnim institucionalnim partnerima, tako da smo prošle godine u jednom danu zasadili drveće na preko 34 lokacije da bi se podigla svest o važnosti ove teme, posađeno je preko 51 hiljada stabala. Ove godine smo napravili novi cilj a to je preko 100 lokacija, do sada smo već realizovali sađenje na 60 lokacija, a zajedno sa volonterima zasađeno je preko 80 hiljada stabala.

Takođe smo realizovali Re-set Samit, događaj, koji je obuhvatao 8 konferencija u perodu od 2 nedelje. Institucionalni partner nam je bila Privredna komora Srbije, a tematski smo obuhvatili najzanačnije oblasti: ekonomiju, zdravstvo i poslovanje. Ideja projekta je da što više ljudi čuje za održivi razovoj i da svi zajedno idemo ka održivoj budućnosti” istakla je Branković tokom diskusije.

Ukoliko niste stigli da pogledate How2Pr pozivamo vas da  ispratite celu diskusiju na YouTube kanalu DSOJ-a.

About urednik

Još novosti

#How2PR – Komunikacija održivog razvoja u privredi i medijima

Dragi članovi DSOJ-a i PR profesionalci, Sa velikim zadovoljstvom pozivamo vas na novi How2PR-a u organizaciji Društva Srbije …