Wednesday , December 12 2018
Home / Aktivnosti / Oglašivači će ove godine investirati 66 milijardi dolara u sponzorstva

Oglašivači će ove godine investirati 66 milijardi dolara u sponzorstva

WARC objavio Global Ad Trends izveštaj, sa fokusom na sponzorstva.

Očekuje se da će oglašivači ove godine uložiti ukupno 66 milijardi dolara na sponzorstva, iako manje od jedne petine njih veruje da zaista mogu izmeriti povraćaj njihove investicije u sponzorstva.

Ovi i ostali ključni nalazi deo su najnovijeg mesečnog izveštaja o globalnim trendovima u oglašavanju, ovaj put sa fokusom na sponzorstva, koji je sastavio WARC.

Očekuje se porast od 4,9% ulaganja brendova u sponzorstva, uključujući prava, ali isključujući aktivacije, čime će vrednost ovih ulaganja na globalnom nivou postići vrednost od 65,8 milijardi dolara. Sponzorstva rastu brže od svih drugih plaćenih medijskih kanala, isključujući internet formate.

Na Severnu Ameriku odnosi se veći deo ove vrednosti (36,8% ili 24,2 milijarde dolara), sledi Evropa (26,7% ili 17,6 milijardi dolara), Azija-Pacifik (25,2% ili 16,6 milijardi dolara), Latinska Amerika (7,0% ili 4,6 milijardi dolara) a zatim Bliski Istok i Afrika (4,3% ili 2,8 milijardi dolara).

Većina ovog novca ide u sportske događaje. Među njima su Svetsko prvenstvo u fudbalu 2018. u Rusiji, za koje se smatra da je privuklo sponzorstva vredna 1,7 milijardi dolara. U vreme sveopšte fragmentacije, sport nudi veliku i višeslojnu publiku. Npr. Svetsko prvenstvo u fudbalu ove godine bilo je najpopularniji sportski događaj u istoriji. TV je još uvek kralj kada su u pitanju sportski događaji uživo, a utakmice Svetskog prvenstva dosegle su 44% svetske populacije putem televizije.

Generisanje svesti o brendu najvažniji je cilj sponzorskih kampanja. Ovo podržava odvojeno WARC-ovo istraživanje, sprovedeno u sklopu WARC 100 izveštaja, koje zaključuje da 61% uspešnih kampanja navode svest o brendu kao osnovni cilj. To sugeriše da sponzorstva igraju istu ulogu kao i masovni mediji.

Samo 19% sponzorskih stručnjaka veruju da zaista mogu da izmere povraćaj poslovne vrednosti od sponzorstava koje preduzimaju. Nadalje, samo 37% njih ima standardizovan postupak za merenje sponzorstva.

Dva najčešće korišćena alata za procenu su merenja digitala i društvenih medija. Međutim, Association of National Advertisers (ANA) navodi da metrike društvenih medija često stvaraju „zbunjujuću buku“, zbog slabe povezanosti istih sa stvarnom prodajom.

Društvene mreže su aktivacijski kanal broj jedan kada su u pitanju sponzorstva za 83% marketera. Međutim, prevladavajuće mišljenje je da je autentična aktivacija sponzorstva putem digitala i društvenih mreža i dalje izazov.

Možda upravo zbog gore navedenog, aktivnosti marketera na aktiviranju sponzorstva putem iskustvenih događaja uživo porastao je za dve trećine (65%) u protekloj godini.

Izvor: WARC

Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

25. Golden Drum festival predstavlja Golden Drum izveštaj za 2018.

Golden Drum izveštaj za 2018. godinu prikuplja najznačajnije momente sa jubilarnog, 25. izdanja Golden Drum …