Home / Aktivnosti / Predstavljamo kampanju – SVAKI DAN IMA BOLJI UKUS UZ OSMEH

Predstavljamo kampanju – SVAKI DAN IMA BOLJI UKUS UZ OSMEH

Motivacione poruke na internetu kažu da je osmeh retka stvar koja se deljenjem umnožava, a da je tako potvrdila je i kampanja brenda Chipsy za tržište Egipta lansirana pre nešto više od dve godine sa ciljem da donese osmeh na lice 90 miliona Egipćana. Kampanja pod imenom „Chipsy smile“ je pomerila granice viralnosti, a zbog izuzetnog uspeha koji je imala, kompanija PepsiCo vlasnik brendova Lays i Chipsy, odlučila je da u sezoni 2017 ovu kampanju primeni i na drugim tržištima.

Na tržištu Srbije, kompanija PepsiCo je osmehe donela na Chipsy kesice sa ciljem širenja ideje pozitivnog životnog stava i stavljanja osmeha na milione lica. Chipsy kesice su dizajnirane sa 10 različitih verzija osmeha u Srbiji, odnosno 12 u Bosni i Hercegovini, a jedan od njih pripada i glumcu Sergeju Trifunoviću, dugogodišnjem Chipsy brend ambasadoru. Zvaničan slogan kampanje je „Svaki dan ima bolji ukus uz osmeh“, a hešteg „podeli osmeh“ kreiran je sa idejom da podstakne viralnost.

Svima nam je ponekad potreban podsticaj da pozitivnije gledamo na svakodnevicu, pa je cilj kampanje postavljen sa idejom da osmehom prevaziđemo izazovne situacije sa kojima se susrećemo na svakodnevnom nivou. Ipak, kako bismo raspolagali relevantnim podacima sa lokalnog tržišta sproveli smo i istraživanje čiji je cilj bio da utvrdimo koliko se kao nacija često smejemo, šta je osnovni izvor osmeha stanovnicima Srbije, pa čak i čiji osmeh među javnim ličnostima ispitanici najviše vole. Ove zanimljive rezultate istraživanja iskoristili smo kao tizer za komunikaciju i lagano uvođenje potrošača u priču o deljenju osmeha, a pre zvaničnog lansiranja kampanje generisali smo više od pedeset medijskih objava na temu osmeha, pronalazeći način da u moru informacija koje se svakodnevno plasiraju, ove za koje verujemo da su atraktivne dobiju svoj medijski prostor“  rekla nam je Ljiljana Radosavljević, menadžer komunikacija kompanije PepsiCo.

Kako poslovanje kompanije PepsiCo svuda u svetu, pa i u Srbiji počiva na principima „Poslovanja sa svrhom“ kampanja „Podeli osmeh“ postavljena je tako da pored komercijalnog cilja, doprinosi i društveno odgovornom cilju.

Chipsy je brend čije se vrednosti povezuju sa zabavom, druženjem i smehom, a svoju najširu ciljnu grupu Chipsy ima među mladima. S druge strane, kompanija PepsiCo u Srbiji deo svog društveno odgovornog poslovanja sprovodi i kroz ulaganje u obrazovanje, koje vidi kao prostor za negovanje mladih talenata. Baš iz tog razloga, društveno-odgovorni deo kampanje usmeren je ka onima koji čine budućnost, ka studentima“ dodaje Ljiljana.

Kako bi se obuhvatio što veći deo studentske populacije, definisano je da projekat bude usmeren ka studentskim domovima, mestima gde hiljade studenata živi u periodu studiranja. Odabrano je osam studentskih domova u gradovima širom Srbije i dva u Bosni i Hercegovini.

Takođe, kako se konzumacija Chipsy-a vezuje za druženje i zabavu, iz kompanije su se opredelili da u okviru kampanje opreme zajedničke prostorije i kreiraju takozvane Chipsy kutke koji će studentima omogućiti da u moderno dizajniranom enterijeru uživaju i provedu kvalitetno slobodno vreme.

Chipsy kutak predstavlja jedinstveno rešenje za prostorije u svakom od odabranih studentskih domova, a zajedničko je da će svaki od njih sadržati moderan nameštaj, tehničke uređaje, pa i rekvizite za zabavu u časovima predaha od učenja, čime ćemo doneti  osmeh na lice više od 8000 studenata, a dane provedene u studentskim domovima učiniti još lepšim“ objasnila nam je Ljiljana.

Širu institucionalnu podršku projekat je dobio i od Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, dok je u Bosni i Hercegovini saradnja ostvarena sa Ministarstvom za obrazovanje, nauku i mlade kantona Sarajevo i Ministarstvom prosvete i kulture Republike Srpske.

Kampanja je lansirana na događaju koji je organizovan za više od 150 zvanica. Pored predstavnika kompanije, o važnosti projekta i saradnji javnog i korporativnog sektora govorio je i gospodin Ljubiša Antonijević, pomoćnik Ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. U udobnost Chipsy kutaka mogli su da se uvere i direktori svih domova, kao i sve ostale zvanice. Poruku o kampanji i svim njenim segmentima preneo je i Zoran Kesić, moderator događaja, ali i Facebook live reporter na zvaničnoj Chipsy stranici.

  

  • Kampanja na društvenim mrežama

Iako su prvi osmesi na društvenim mrežama Facebook, Twitter i Instagram podeljeni i pre početka kampanje, lansiranja reklamnog TV spota i brojnih izveštaja u medijima, fotografije podeljene na događaju pokrenule su lavinu postova sa osmesima.

Ljiljana dodaje da važan segment komunikacije projekta predstavlja i uspešno objašnjenje mehanizma kampanje, kao ključnog elementa za učestvovanje u nagradoj igri. Sve što je potrebno jeste da potrošači svoje fotografije sa novim kesicama, podele putem društvenih mreža – na Chipsy Facebook stranici, ili na ličnim nalozima na Instagramu ili Twitteru, uz obavezno korišćenje heštega #podeliosmeh ili #podijeliosmijeh u Bosni i Hercegovin i. Dvadeset dana nakon događaja, samo na Instagramu je podeljeno više od 6000 fotografija sa zvaničnim haštegom #podeliosmeh. Viralnost kampanje, dodatno je ojačana i nagradnim momentom, odnosno mogućnošću da se deljenjem fotografije i uz faktor sreće osvoje i brojne vredne nagrade, poput bicikli, mobilnih telefona I phone 7 ili automobila Fiat 500. Komunikacijski segment uključio je i  poruku da deljenjem osmeha svi zajedno doprinosimo da deset studentskih domova u Srbiji i Bosni i Hercegovini dobiju svoje Chipsy kutke.

Kampanja još uvek traje i njena kulminacija tek predstoji, ali sudeći po efektu koji za sada daje, činjenica je da je pomerila granice u b rojnim segmentima. Raduje činjenica da kampanja bez obzira na svoj primarni cilj, brine i fokusirana je i na društveno-odgovorni aspekt, usmeren ka atraktivnim i još uvek ne preterano eksploatisanim studentskim domovima. Kada se priča zaokruži, kampanja predstavlja izuzetan primer angažovanja potrošača gde svaki pojedinac svojim učešćem prenosi poruku, odnosno kako neko opet na Internetu reče „Fanovi rade za Chipsy“, a mi dodajemo i za studente i studentske domove.

 

O urednik

Pročitajte još

Javna rasprava – Izmena i dopuna Statuta DSOJ

Pozivamo članove DSOJ da se uključe u javnu raspravu povodom dopune I izmene Statuta DSOJ.