Home / Aktivnosti / Telekom Srbija pobedio na konkursu za reemitovanje RTS-a u inostranstvu

Telekom Srbija pobedio na konkursu za reemitovanje RTS-a u inostranstvu

Na konkursu za reemitovanje programa Radio-televizije Srbije (RTS) u zemlji i inostranstvu najbolju ponudu dala je kompanija Telekom Srbija, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS).

Koliko je novca kompanija Telekom Srbija ponudila RTS-u za taj posao, UNS u ovoj kompaniji i RTS-u nije dobio odgovor.

Poslovna praksa nalaže da se zbog konkurencije ne komuniciraju detalji poslovnih planova aktera na tržištu – rečeno je UNS-u u Telekomu.

Prema saznanjima UNS-a, međutim, u pitanju je više od deset puta veći iznos od onog koji je Srpska kablovska mreža (SBB) plaćala nacionalom Javnom servisu, odnosno, između 4 i 5 mil EUR godišnje. Kako UNS saznaje, SBB nije učestvovao na RTS-ovom konkursu.

Na konkursu koji je raspisao RTS, na izabranog partnera prenosi se distribucija TV programa u Srbiji i inostranstvu kanala RTS Svet, RTS 1, RTS 2, RTS 3, RTS HD i tematskih televizijskih programa, RTS Život, RTS Drama, RTS Muzika, RTS Kolo, RTS Trezor i RTS Poletarac i drugih TV kanala kao i pravo distribucije za KDS, IP TV, DTH, OTT i druge platforme.

Do raspisivanja konkursa, RTS je za reemitovanje programa u zemlji i inostranstvu imao ugovor sa SBB-om.

Ugovorna saradnja sa korporacijom Junajted grup, koja je vlasnik više distributivnih platformi, uključujući i SBB, bila je ugovorno regulisana do 1. marta 2018. godine – odgovorio je RTS na pitanje UNS-a o saradnji sa SBB-om.

Dva meseca pošto je istekao ugovor RTS-a i SBB-a, ova kompanija nastavila je da reemituje kanale RTS-a bez pisane saglasnosti preko platforme EON koja omogućava da korisnici prate program uživo i odloženo preko interneta, zbog čega je RTS tužio SBB.

Sud je početkom jula odlučio da nisu ispunjeni uslovi za određivanje privremene mere SBB-u, kojom bi bilo zabranjeno dalje reemitovanje RTS-ovih kanala, kao ni da se SBB obaveže da RTS-u naknadi iznos od 179 miliona dinara, što je Javni servis tražio.

Kako UNS saznaje, RTS će nastaviti spor protiv SBB-a, zbog reemitovanja programa bez saglasnosti nacionalnog Javnog servisa.

Po isteka ugovora RTS-a i SBB-a u maju ove godine, na sajtu N1 objavljeno je da RTS od United Grupe, vlasnika SBB-a, traži “višestruko više novca” za reemitovanje programa u inostranstvu, kao i posebne naknade za opciju premotavanja i za emitovanje na mobilnim telefonima i računarima. U United Grupi su za N1 rekli da se nigde u svetu ne naplaćuju posebne naknade za emitovanje RTS-ovih programa na mobilnim telefonima.

Televizija N1 se tada pitala da li Javni servis, zbog toga što traži više novca za reemitovanje svojih kanala, “rizikuje da postane nevidljiv Srbima u dijaspori”.

Prošle godine, kompanija SBB promenila je raspored kanala u svojoj kablovskoj ponudi kada je 15. marta 2017. godine ova kompanija televiziju N1 stavila na broj 1 na daljinskom upravljaču, na kome je do tada bio RTS 1.

Tada je UNS-u generalni sekretar REM-a Nenad Janković rekao da je “u REM stigao zahtev RTS-a da se preispita odluka SBB-a o novoj numeraciji kanala u digitalnoj ponudi i da će Savet REM-a narednih dana odlučivati o tom zahtevu”.

Iako se u Zakonu o elektronskim medijima navodi da regulator “bliže utvrđuje logičku numeraciju kanala”, korisnicima kablovske mreže SBB, televizija N1 je i dalje na prvom mestu na daljinskom upravljaču.

Fond KKR je preko United Group u Srbiji vlasnik kablovskog operatera SBB i televizije N1.

Izvor: Ekapija
Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

Danijel Koletić: Da bi se osigurao publicitet ključni opstanak PR-a zavisi od kreativnosti

Petu godinu zaredom Color Media Communications organizuje “Digital“, regionalnu konferenciju o trendovima u telekomunikacijama i …