Home / Aktivnosti / Velike tehnološke kompanije još uvek nisu u potpunosti usklađene sa GDPR-om

Velike tehnološke kompanije još uvek nisu u potpunosti usklađene sa GDPR-om

Velike tehnološke kompanije poput Google-a, Facebooka i Amazona i dalje koriste vrlo nejasne izraze i ne daju dovoljno informacija o tome kako bi se moglo u potpunosti jasno razumeti na šta to tačno korisnici pristaju.

Uoči stupanja na snagu Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti kompanije su pokušale da usklade svoje poslovanje sa GDPR-om, a inboksi korisnika iz EU-a bili su zatrpani brojnim mejlovima u kojima se tražio pristanak za nastavak slanja newslettera i promotivnih poruka. Iako su sve kompanije unele brojne promene sa kojima su prilagodile poslovanje i privatnost korisnika GDPR-u, pravila privatnosti velikih kompanija poput Facebooka, Google-a i Amazona i dalje u potpunosti ne zadovoljavaju zahteve uredbe.

Na taj problem upozorila je Evropska organizacija za zaštitu potrošača (BEUC), koja je analizirala pravila privatnosti 14 velikih internet kompanija. Zaključili su kako kompanije i dalje koriste nejasne izraze, od korisnika zahtevaju pristanak na neka problematična prava korišćenja njihovih usluga i ne daju dovoljno informacija kako bi se moglo u potpunosti jasno razumeti na šta to tačno korisnici pristaju.

Npr. u svojim pravila korišćenja u Amazonu napominju kako se njihov posao konstantno menja te će se u skladu sa tim menjati pravila – što u BEUC-u smatraju problematičnim jer kompanija uzima za pravo da naknadno menja pravila privatnosti bez obaveštavanja korisnika.

Ovo je vrlo zabrinjavajuće, smatra generalna direktorka BEUC-a Monique Goyens i kaže kako bi tela nadležna za sprovođenje ove uredbe trebala da se pozabave sa tim kompanijama i njihovom politikom privatnosti i zaštite ličnih podataka.

U ovoj organizacije žele da istreniraju AI model koji će automatski skenirati pravila privatnosti kompanija i pronalaziti delove koji možda nisu u skladu s GDPR-om kako bi ljudi te delove mogli detaljnije da prouče i procene krši li se sa njima uredba o zaštiti podataka.

Iz Google-a i Amazona u razgovoru s novinarima The Guardiana nisu komentarisali specifične probleme, odnosno određene delove za koji u BEUC-u smatraju da su problematični, već kažu kako su pre stupanja na snagu GDPR-a nadogradili pravila privatnosti kako bi bila u potpunosti u skladu s Opštom uredbom o zaštiti podatka o ličnosti.

Izvor: zimo.hr
Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

Održan How2PR – Stanje PR struke za vreme i nakon pandemije

U organizaciji Društva Srbije za odnose s javnošću 28. maja 2020. godine održan je prolećni …