Home / Aktivnosti / WARC Globalni trendovi u oglašavanju

WARC Globalni trendovi u oglašavanju

Rast oglašavanja u društvenim medijima prepolovio se tokom prošle godine. Facebook je u potrazi za novim izvorima prihoda jer se tržište oglašavanje ozbiljno smanjuje.

WARC, globalna marketinška obaveštajna agencija, otkrila je da su prihodi od oglašavanja među ključnim kompanijama koje kontrolišu društvene medije i servise za poruke u prva tri meseca 2019. godine porasli za 26,2% i dostigli 17,9 milijardi američkih dolara – što je drugo po veličini ukupno ostvarenje ikada.

Međutim, iako je ovaj rast nadmašio sve ostale sektore oglašavanja, iznosi otprilike polovinu stope rasta koja je zabeležena samo godinu dana ranije (51,6% u prvom kvartalu 2018.). Svih šest kompanija koje su proučavane u izveštaju – Facebook, Pinterest, Snap, Twitter, Tencent (WeChat / QQ), Weibo – zabeležile su pad rasta prihoda od oglasa u prvom kvartalu 2019. godine.

U Severnoj Americi, najvećem tržištu za društveno oglašavanje (8,0 milijardi američkih dolara u prvom kvartalu 2019. godine), rast broja korisnika zaustavio se u poslednjih 12 meseci. Vreme korišćenja društvenih platformi takođe je stagniralo u ovoj regiji, ostajući na dva sata dnevno u poslednje tri godine. Facebook ima 186 miliona dnevnih korisnika u Severnoj Americi, Snap 80 i Twitter 28. Ovi brojevi uglavnom se ne menjaju ili su niži u odnosu na prethodnu godinu.

Rast evropskih korisnika na društvenim platformama Facebooka (uključujući WhatsApp i Instagram) usporio se do svoje rekordno niske stope od 1,4%, dok je broj korisnicka Snap-a u regiji po prvi put opao. Dnevna upotreba društvenih mreža opala je za četiri minuta na 1:49 (sati: minute) u celoj Evropi u odnosu na prethodnu godinu, navodi GlobalWebIndex.

Rast dolazi iz Azije, posebno iz Indije, Indonezije i Filipina. Dnevno vreme provedeno na društvenim mrežama raste širom regije, dostižući 2:11 u odnosu na 2:09 godinu dana ranije. Ali korisnici ovde monetiziraju korišćenje po daleko nižoj stopi od svojih zapadnih kolega.

Poverenje korisnika sve je veći problem

Usporavanje rasta oglašavanja u društvenim medijima dešava se istovremeno sa ogromnim pritiskom zbog korišćenja korisničkih podataka kroz koji prolazi tech sektor uopšteno, a posebno Facebook. Nedavna istraživanja YouGov-a, Dentsu-a i Universal McCann-a, između ostalog otkrivaju da polovina potrošača veruje da tehnološke kompanije i društveni mediji imaju previše moći i uticaja, dok sličan udeo smatra da je potrebna veća regulacija industrije.

Dve trećine korisnika ne veruje informacijama koje dolaze iz društvenih medija, sa stopama od čak 82% u Velikoj Britaniji i 70% u SAD-u. Čak tri četvrtine korisnika sada ograničava svoj online trag, navodeći zloupotrebu ličnih podataka kao najveći uzrok nepoverenja. Tek manje od polovine korisnika veruje influenserima na društvenim mrežama. Ova se stopa kontinuirano smanjuje od vrhunca koji je doživela u 2014. godini.

Platforme vide rast prihoda u trgovini na društvenim mrežama

Kako rast prihoda od oglašavanja opada, kompanije u društvenim medijima sve više teže diverzifikaciji. Facebook je već najavio svoju nameru da do 2020. lansira novu kripto valutu, Libra, u čijem će fokusu biti tržišta u razvoju kao i Calibra, digitalnog novčanik koji će biti integrisan u Messenger i WhatsApp.

Dok je kupovina na društvenim mrežama još uvek u začecima na zapadnim platformama, u Kini je jednostavnost mobilnog plaćanja učinila normom. Tencent je u prva tri meseca ove godine od FinTech-a ostvario dobit do 21,8 milijardi RMB (3,2 milijarde američkih dolara). U SAD se pak bezbednost podataka i privatnost navode kao glavna briga za razvoj trgovine na društvenim mrežama, a to je suštinski izazov s kojim će se Facebook suočiti.

Sumirajući situaciju, James McDonald, glavni urednik WARC Data i autor istraživanja, izjavio je: “Sektor društvenih mreža se i dalje ubrzano širi – ostvarujući 17,9 milijardi američkih dolara prihoda samo u prva tri meseca ove godine – ali se taj rast u poslednjem kvartalu smanjio i prepolovio u odnosu na prošlu godinu. Broj korisnika i dalje je porastao u Severnoj Americi, a poverenje potrošača širom društvenih mreža opada.“

“Facebook želi da diverzificira svoje izvore prihoda lansiranjem Libre koja, kako se navodi u kompaniji, neće biti direktno korišćena za obogaćivanje baze potrošačkih podataka prikupljenih prodajom oglasa. Kako bilo, trošak oglašavanja na društvenim platformama Facebook-a mogao bi se značajno povećati ako kompanija dokaže vezu između oglasa koje plasira i povećanja prodaje koja se odvija uz pomoć Libre.“

Globalna analiza medija – usporavanje rasta prihoda društvenih medija

  • Porast oglašavanja u društvenim medijima i platformama za besplatne poruke, na globalnom planu u prvom kvartalu 2019. iznosi 26,2% odnosno 17,9 milijardi američkih dolara
  • 42,1% korisnika veruje mišljenju influensera kada je reč o proizvodima i uslugama
  • 50,0% korisnika veruje da društveni mediji i tehnološke kompanije imaju previše moći
  • 70,0% američkih korisnika ne veruje informacijama sa stranica na društvenim mrežama
  • 71,1% ispitanika navodi bezbednost podataka kao svoju najveću brigu u slučaju kupovine na društvenim mrežama
  • 95,5% novih korisnika na dnevnoj osnovi se pridružuje Facebook-u izvan Severne Amerike

Ostale ključne informacije dostupne među WARC podacima:

  • Paywalled vesti postaju skuplje na većini tržišta
  • Gubici zbog prevarantskih oglasa spali su ispod 6 milijardi američkih dolara
  • Alibaba je u poslednjem kvartalu na trgovini zaradila skoro 80 milijardi RMB (12 milijardi američkih dolara)
  • Radio dopire do više Amerikanaca nego svi drugi mediji
  • Potrošači biraju privatnost usled najbržeg rasta DuckDuckGo
  • 16% Facebook naloga beskorisno je za oglašivače

Global Ad Trends, mesečni izveštaj koji se bazira na WARC-ovom skupu podataka o oglašavanju i medijima, kako bi sagledao celokupni razvoj industrije, deo je WARC Data, online usluge koja sadrži trenutne referentne vrednosti za oglašavanje, prognoze, podatke i trendove ulaganja u medije i korištenja istih.

Primer izveštaja o globalnim oglasnim trendovima WARC-a – Pad oglašavanja u društvenim medijima dostupan je na linku.

WARC podaci dostupni su samo putem pretplate. Više informacija na: https://www.warc.com/data.

Izvor: WARC

About urednik

Još novosti

Nordeus, Vega IT, Catalyst, Vivify Ideas, Infostud i Srpski filantropski forum govore o svojim praksama društvene odgovornosti.

Poslovi Infostud u saradnji sa Catalyst Balkans odlučili su da organizuju Meetup na temu CSR-a …