Home / Aktivnosti / WARC otkriva trendove efikasnosti marketinških strategija za društvene mreže

WARC otkriva trendove efikasnosti marketinških strategija za društvene mreže

Pouke dobijene na osnovu pobedničkih radova na WARC Awards 2018.

WARC je objavio Izveštaj o efikasnim strategijama 2018., u kojem se ističu ključni trendovi društvenih mreža sa aspekta najuspešnijih marketinških kampanja na svetu.

Lekcije su izvučene iz pobedničkih kampanja u kategoriji Effective Social Strategy, a prepoznaju one faktore koji su imali značajnu ulogu, i koji povezuju strategije za društvene mreže sa poslovnim uspehom.

Ljudskost podstiče društveni uspeh

Neke od kampanja sa najboljim uspehom pokazale su značajno povećanje prodaje zahvaljujući komunikaciji na duhovit ili emotivan način.

McDonald’s je na primer studentima u Kini učinio period ispita lakšim, danski supermarket Fleggaard stvorio je komični sadržaj koji se igrao sa snobizmom oko kupovine na granici zemlje, aviokompanija JetBlue podstaknula je Amerikance da odu na odmor koristeći humor, a isto je učinio i farmaceutski brend Gas-X.

Sve četiri kampanje zabeležile su značajne prodajne skokove, dok je strategija McDonald’sa u Kini, koja je osvojila Grand Prix, zabelžila neverovatno dobre rezultate. Prema studiji slučaja, ova kampanja je premašila KPI od 15% za ukupnu prodaju.

Raznolikost formata videa za društvene mreže

Video je ključ za uspešne kampanje na društvenim mrežama, sa mnogobrojnim egzekucijama na više platformi, čime pruža veći opseg za konverzije.

Kampanja PlayStationa, Play Everything, koristila je video na više dodirnih tačaka, kako bi podizala svest ali i sam broj pregleda kampanje. Britanski telekom operater BT izradio je 11 različitih pre-roll oglasa za Jutjub, a francuska mineralna voda Hépar stvorila je deset video zapisa na osnovu predloga publike.

Član žirija WARC nagrada Gerard Crichlow, direktor kulturne strategije u AMV BBDO, prokomentarisao je: „Video je bio sastavni deo mnogih najboljih društvenih kampanja na ovogodišnjim WARC nagradama. Efikasni brendovi odgovaraju na ponašanje savremene publike, koja se sve više upušta u interakcije sa brendovima po svojim uslovima, i na mestima gde oni žele.“

Zajednice od interesa

Mnogi od pobedničkih brendova vešto su koristili društvene mreže kao alat povezivanja sa određenim zajednicama.

Deterdžent OMO u vlasništvu Unilevera u UAE pomogao je roditeljima da razmisle o svom pristupu pri odgajanju dece, dok je Durexova kampanja fokusirana na PR aktivnosti u Indiji omogućila muškarcima da slobodnije kupuju kontraceptivna sredstva.

Član žirija Chris Herbert, direktor strategije u agenciji The7stars, ističe: „Deo efikasne strategije za društvene mreže nije samo to da osigurava da kampanje predviđaju ono o čemu će razgovarati njihova publika, već ona i neprimetno postaje deo razgovora”.

„Iako su se načini našeg međusobnog povezivanja promenili, razlozi zbog kojih se povezujemo nisu. Poruke koje delimo na društvenim mrežama još uvek su one koje nas zanimaju, one koje se slažu sa našim uverenjima, ili ih preispituju.“

Ugrađena mogućnost otkrivanja

Godišnje nagrade donele su i nekoliko kampanja koje su po svom samom dizajnu društvene, a koje su demonstrirale vrednost ideje koja se može otkriti.

Članica žirija Kristen Fox, direktorica za društvene medije i digitalnu analitiku u Crispin Porter + Bogusky, istakla je: „Mogućnost otkrivanja je prezentacija vrednosti koja je relevantna za potrošača, u vreme i na mestu gde je ona najrelevantnija za njih. Takođe treba da se predstavi na najpristupačniji način.“

Addict’Aide organizacija pomogla je da se podigne svest o alkoholizmu uverljivom imitacijom uobičajenog Instagram računa, dok je @GeoStories kampanja Komisije za geološko istraživanje istorije Kanade koristila naviku ljudi da objavljuju i označavaju fotografije mesta koja posećuju.

Kristen Fox je dodala: „Čak i kada imate budžet namenjen medijima, teško je utvrditi gde da ga uložit. Ove egzekucije su preotele naslovne strane vesti, kako bi lansirale sadržaj i omogućile stvarno otkrivanje poruke.

Rezime WARC-ovog izveštaja možete pronaći na linku.

Izvor: WARC  / Media-Market

Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

25. Golden Drum festival predstavlja Golden Drum izveštaj za 2018.

Golden Drum izveštaj za 2018. godinu prikuplja najznačajnije momente sa jubilarnog, 25. izdanja Golden Drum …