Home / Aktivnosti / WARC predstavio novi izveštaj The Future of Strategy 2018

WARC predstavio novi izveštaj The Future of Strategy 2018

WARC je objavio rezultate svoga nedavnog globalnog istraživanja sprovedenog među višim strateškim stručnjacima, koje naglašava izazove sa kojima se suočavaju, i uticaj koji strateška odeljenja imaju na promenljivom marketinškom polju.

Na temelju ankete više od 500 viših planera i stratega iz celog sveta, WARC-ov drugi izveštaj o budućnosti strategije, Future of Strategy, pruža kvantitativne i kvalitativne podatke o trenutnom stanju i budućim očekivanjima industrije, a ključni nalazi su:

Strateški timovi će se i dalje širiti uz nastavak rasta njihovog uticaja

Više od polovine stratega i planera očekuje da će njihovi timovi rasti tokom iduće godine, a većina smatra da je uticaj planiranja u porastu kako unutar njihovih agencija tako i među klijentima. Uprkos ovom optimizmu, postoji osećaj da se veštine planera ne primenjuju uvek najefikasnije, što se obično pripisuje brzini promena u industriji, i fokusom klijenata na tehnologije, a ne na održivu strategiju.

Smanjenje budžeta preti „zanatu“ strateških stručnjaka

Budžetski pritisci jasna su prepreka za planere i stratege na globalnom nivou. Većina ispitanika u svim regijama kažu da smanjenja budžeta kod klijenata utiče na strategijske timove. Ovo dovodi do više kratkoročnog razmišljanja od strane klijenata. S druge strane, to znači i manje proračune za ova odeljenja unutar agencija, i planere koji se osećaju kao da ne mogu napustiti svoje radne stolove.

Rob Campbell, direktor strategije u agenciji Deutsch, primećuje: „Sve manje i manje planera provodi puno vremena u stvarnom svetu, i radije ga posmatraju iz udobnosti svojih istraživačkih izveštaja i Google pretraživača“.

Konkurencija za strateške usluge raste

Marketing strategija više nije samo agencijska specijalnost: strateške usluge sve više nude konsultantske kuće, tehnološke i medijske kompanije, ili in-house timovi kod klijenata. To znači veću konkurenciju za planerske timove u agencijama; ali takođe može značiti šire mogućnosti za razvoj karijera za pojedine planere.

Dan Burdett, direktor marketinških inovacija za EMEA regiju u eBayu, postavio je pitanje: „U svetu u kojem se svi na neki način takmiče sa momcima u Sijetlu, kako formirati koalicije koje će doneti koristi svim našim kompanijama i pomoći razvoj industrije ka napred?

„Upstream vs downstream“ i dalje ključna razlika

Postoji napetost u smislu polja u kojem planeri žele da rade – na uzvodnim poslovnim problemima – i stvarnosti njihovih svakodnevnih uloga, gde im je u mnogim slučajevima ograničen pristup podacima klijenata a pojačan fokus na taktičke elemente kampanje. Pozivajući se na različite vizije strategije u industriji i potencijalne potrebe novog definisanja unutar marketinških usluga, nekoliko ispitanika tvrdi da veza između strategije i implementacije ostaje ključna.

Paula Bloodworth, direktorica strategije brendova u agenciji Wieden + Kennedy, London, komentarisala je: „Kada se potrošači kreću i menjaju tako brzo, trebali bi da smo više usmereni na egzekuciju u načinu na koji planiramo, i trebamo da smo okretniji, fleksibilniji i prilagodljiviji“.

Sumirajući nalaze izveštaja, David Tiltman, direktor sadržaja u WARC-u, kaže: „WARC-ov izveštaj o budućnosti strategije za 2018 otkriva disciplinu u fluxu. Postoji osećaj optimizma – većeg uticaja i rastućih timova. No, to je potkopano uticajem smanjenja budžeta kod klijenata i, šire, osećajem da planeri i stratezi ne rastu onako kako bi mogli u postojećim agencijskim strukturama, u vreme kada raste konkurencija strateškim uslugama.

Pregled izveštaja Future of Strategy otkriven je i tokom WARC Day-a na ovogodišnjem Cannes Lions međunarodnom festivalu kreativnosti, sa uvidima koje dele viši svetski stratezi. Pogledajte video zapis sa ključnim momentima tog predstavljanja.

Izvor: WARC

About urednik

Još novosti

Ovladajmo tajnama filozofije marketinga

U Svečanoj sali upravne zgrade Beogradskog sajma 25. oktobra od 15:15 do 16:45 časova u …