Wednesday , December 12 2018
Home / Aktivnosti / Aktuelno / Zašto je PR najvažniji u upravljanju brendom?

Zašto je PR najvažniji u upravljanju brendom?

gVeliki broj najviših rukovodilaca i direktora u kompanijama slažu se u jednom: ako nemate savetnika za odnose s javnošću unutar organizacije, igrate ruski rulet sa reputacijom vašeg brenda.

PR više nije moguće posmatrati i tretirati samo kao odnose s medijima. Nikad i nije bio samo to. Ali danas, više nego ikada ranije, organizacije shvataju da je zadovoljstvo korisnika u velikoj zavisnosti od toga kako odnosi s javnošću kreiraju i upravljaju njihovom online prezentacijom.

1. Više od bilo koga drugog, osoba zadužena za PR zna kako da obezbedi efektan sadržaj

Već ste toliko puta čuli “Content is a king”. Mnogi se i dalje ne slažu sa ovim, ali marketing zaista treba da napravi veliki korak da bi nadrastao sve ono što mogu odnosi s javnošću. U stvari, najbolje da se podsetimo definicije “content marketinga” koju je dao Joe Pulizzi:

“Marketing sadržaja (content marketing) je strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju vrednog, tačnog i stalnog sadržaja sa ciljem da privuče i zadrži jasno definisanu publiku i da, po mogućnosti, izazove profitabilnu akciju potrošača.”

Odnosi s javnošću treba da zahvale Pulizziju jer je u par rečenica sažeo sve ono što PR u stvari jeste. Niko bolje ne radi sadržaj od PR profesionalaca. Odnosi s javnošću su oduvek testirali publiku (istraživanje, slušanje) pre nego bi napravili priče sa ciljem da informišu, uvere ili izazovu reakciju. To je dvosmeran put i u pitanju je konverzacija. To je sretanje sa publikom tamo gde se ona nalazi. Više od svega, to je prepoznavanje da niko ne želi da mu se “prodaje” i da potrošači mogu da osete i prepoznaju finese i prave vrednosti osmišljene sa ciljem da se stvori povezanost.

2. Odnosi s javnošću najbolje znaju kako da upravljaju zagušujućim online svetom

Tradicionalni odnosi s medijima više nisu dovoljni za upravljanje vašim brendom. Potrošači su sada odgovorni za sadržaj koji pokazuju jedni drugima i kojem su izloženi, više nego ikada u istoriji. Danas imamo više od 3 milijarde aktivnih internet korisnika. Ali – šta je sa kvalitetom sadržaja. Kvalitet se određuje okom potrošača, onog koji sada može odabrati informacije i izvore koje će pratiti i slušati, konverzacije u kojima će učestvovati. Ponovo, tu dolazi do izražaja PR disciplina. Pošto internet ne spava nikada, brendovi moraju konstantno održavati tačne i ažurne informacije putem svojih platformi i uvezati se sa interesantnim učesnicima.

3. Nijedna druga disciplina simultano ne promoviše i štiti brendove i reputaciju

PR je autentična disciplina zasnovana na povezanosti. Najbolja definicija PR je – raditi prave stvari, a onda osigurati da pravi ljudi znaju za to u pravo vreme. Warren Buffet je davno rekao “20 godina se gradi, a za 5 minuta se uništi” – poverenje. Kad su u pitanju društvene mreže, nije više reč o 5 minuta nego o 5 sekundi.

Da li vaša organizacija koristi efikasno odnose s javnošću? PR je savest organizacije i kompas koji joj osigurava da radi prave stvari. A kada se dese greške, onda obezbeđuje neposredne i transparentne korekcije za zaštitu brenda.

Ceo tekst pročitajte na PRdaily.

Autor: Bryan Haviland

About urednik

Još novosti

25. Golden Drum festival predstavlja Golden Drum izveštaj za 2018.

Golden Drum izveštaj za 2018. godinu prikuplja najznačajnije momente sa jubilarnog, 25. izdanja Golden Drum …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *