Home / Novosti i blog / Novosti / Završena Telekom Srbija PRilika 2013

Završena Telekom Srbija PRilika 2013

Snezana SuboticFrilenser i članica Društva Srbije za odnose s javnošću, Snežana Subotić,  za novembarski broj regionalnog biltena stručnjaka iz oblasti komunikacija pod nazivom ”Komunicirajmo” dala je kratak prikaz dešavanja na ovogodišnjoj konferenciji Telekom Srbija PRilika 2013.

“Nedavno završena 5. Međunarodna konferencija Društva Srbije za odnose s javnošću – PRilika 2013 održana je u hotelu “Zira”, u Beogradu. Tema ovogodišnje konferencije bila je “Snaga reputacije – koliko vredi reputacija danas?”. Program je zvanično počeo uvodnom reči Ivana Jakšića, predsednika DSOJ-a, i Saše Radulovića, ministra privrede.

 Prvo predavanje održao je Nick Andrews, koji je u svom govoru predstavio model kojim se treba rukovoditi pri merenju razlike očekivanja zaposlenih i njihovog iskustva. Takođe, izložio je publici svoje viđenje građenja i merenja reputacije. Istakao je da klijentima treba davati preporuke na osnovu istraživanja, a ne ličnog mišljenja.

Doc. dr Tamara Vlastelica Bakić govorila je o strateškim modelima upravljanja reputacijom tj. o modelima merenja korporativne reputacije i odabiru pravog načina za upravljanje istom. Pri građenju reputacije važno je da koncept bude zasnovan na temelju poverenja, “korporativne ličnosti” i društvenih očekivanja, jer ne treba zaboraviti da reputaciju čine poverenje, stav i upoznatost.

Završno predavanje prvog dana konferencije održao je Nikos Dimitriadis na temu “Upotreba modela tri mozga u internim komunikacijama”. U građenju reputacije bitnu ulogu ima interna komunikacija, ali ona ne može da zameni svakodnevnu komunikaciju unutar kompanije. Svaka kompanija koja teži da izgradi dobru reputaciju trebalo bi da ispita tri elementa thnik – feel – do prilikom istraživanja odnosa informacija, emocija i ponašanja i da pronađe odgovor na ključno pitanje da li je fokusirana više na obavljanje posla ili ljude.

Nakon predavanja usledila je panel diskusija na temu “Kriza reputacije” na kojoj su učestvovali Bojan Svilanović, Stanislava Pak, Jelena Šarenac, Branka Conić i Ivan Ćosić. Moderator panela bio je Igor Božić.

Drugi dan konferencije započeo je World Cafe radionicom na temu “Upravljanje reputacijom”. Voditeljka radionice bila je Sonja Konakov Svirčev u saradnji sa kolegama: Ivanom Jakšićem, Marijetom Lazor, Tamarom Bekčić, Draganom Roter, Danijelom Lalić i Ninom Elezović.

Nakon radionice posetioci su bili u prilici da čuju četiri zanimljiva predavanja. Prvo predavanje održao je Peđa Ašanin Gole, počasni član DSOJ-a. U svom izlaganju Peđa je istakao da je ugled veoma važna poslovna kategorija i da nestručno baratanje PR-om može dovesti do urušavanja ugleda onoga koga predstavlja. Da bismo mogli da raspravljamo o ugledu moramo imati tačnu predstavu šta je identitet, imidž i reputacija. Stručno vođen PR organizaciji može doprineti na dva načina: smanjenjem troškova poslovanja i povećanjem profita.

Christophe Ginisty, IPRA President 2013, je predstavio svoje viđenje i shvatanje reputacije kroz temu “Značaj fenomena mase za upravljanje reputacijom: verovanja, emocije i aktivizam”. Prema njegovim rečima PR struka je tokom vremena evoluirala, pa se tako i definicija i shvatanje odnosa s javnošću menjalo. Danas je uticaj digitalnog sveta nesporan i svi smo na neki način prisutni na društvenim mrežama. Tako je i sa PR-om i komunikacijama, samo što oni nisu postali “digitalni”, već društveni, a to predstavlja veliku razliku. Kada posmatramo fenomen “sentimentalne mase” i savremenu strategiju PR-a dolazimo do zaključka da su im zajednička tri elementa: verovanje, emocije i aktivizam. Suština nije u tome da budete samo prisutni na društvenim mrežama da biste izgradili dobru reputaciju, već u tome da zaista budete društveni, da uvek saslušate i komunicirate sa svojim ciljnim javnostima.

Drenislav Žekić je svoje izlaganje na temu “O nama je reč” započeo odličnom studijom slučaja o ugledu i reputaciji, na primeru Njujorka u periodu od 1994. do 1996. godine i načinu kako se ovaj grad izborio sa visokom stopom kriminala i  kako je od opasnog grada postao jedna od omiljenih destinacija turista. “Odnosi s javnošću se ne grade po receptu. U njima nema univerzalnog rešenja. Važni su analiza, planiranje, inspiracija…  Nemojte zaboraviti da odnosi s javnošću i komunikacija nisu tečaj za kuharicu.”, istakao je Drenislav. Ključ svakog rešenja ili neuspeha su ljudi. Ako želimo adekvatnu reakciju ljudi, onda moramo ulagati u njih i njihovo obrazovanje. Tačno je da reputacija donosi kapital, ali to ne znači da je prati ugled. Ugled se dugo gradi, ali se vrlo brzo može i izgubiti. Zato je veoma bitno da se u svakoj situaciji ponašamo ljudski.

Poslednje predavanje na ovogodišnjoj konferenciji održao je Saša Blažeković, brend konsultant Sinergie, koji je izlagao na temu “Brending destinacija i reputacija”. Da bismo shvatili šta brend jeste, moramo ga sagledati kroz tri elementa: proizvod/uslugu, ljude koji ga predstavljaju i način komuniciranja. Brendiranje neke destinacije ili lokacije se najuspešnije vrši uključivanjem sledećih elemenata: turizma, investicija, kulture i obrazovanja, ljudi, državne uprave i privatnog sektora. Na kraju predavanja prisutnima je predstavljena i studija slučaja brendiranja Istre.

Kraj drugog dana, ali i same konferencije, bio je posvećen panelu pod nazivom “Reputacije država regiona”, čiji je moderator bio Zoran Stanojević. Učesnici panela su bili: prof. dr Ana S. Trbović, Dragan Močević, Peđa Ačanin Gole i Miloš Đajić.

Društvo Srbije za odnose s javnošću je i ove godine, u sklopu konferencije, organizovalo nacionalno takmičenje studenata u oblasti odnosa s javnošću. Prvo mesto osvojila je ekipa sa Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu, u sastavu: Maša Sretenović, Luka Važić, Iva Mišović i Nikola Surlan.”

Sve prezentacije predavača možete preuzeti OVDE.

Snežana Subotić, frilenser

About urednik

Još novosti

Deseti jubilarni festival KROKODIL

Jubilarno deseto izdanje festivala KROKODIL pod nazivom KROKODILovih 10 održaće se 15. i 16. juna …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *