Home / Aktivnosti / Zbog deljenja lozinki velike kompanije gube stotine miliona dolara

Zbog deljenja lozinki velike kompanije gube stotine miliona dolara

Umesto plaćanja pretplate za Netflix ili neki sličan muzički ili video servis, sve više ljudi koristi lozinke partnera ili prijatelja i besplatno uživaju u sadržaju.

Iako piratstvo nikada neće izumreti, doba Napstera odavno je iza nas te sve veći broj ljudi koji, umesto ilegalnog, a često i opasnog skidanja sadržaja sa interneta (jer se lako može pokupiti virus ili malware) plaća za usluge koje koriste. Servisi poput Netflixa, Hulua i HBO-a Go sve su popularniji te milioni ljudi putem njih uživaju u filmovima i serijama, a zahvaljujući muzičkim streaming servisima poput Spotifya, Deezera ili Apple Musica danas su za određenu mesečnu nadoknadu dostupni milioni pesama u kojima se može uživati na brojnim uređajima.

Ove kompanije imaju i jedan veliki problem zbog kog gube milione dolara – deljenje lozinki, tj. korišćenje lozinki prijatelja i (bivših) partnera tako da mnogi imaju pristup Netflixu i drugim servisima bez njihovog plaćanja. Deljenje lozinki najpopularnije je među milenijalcima – 35 posto njih deli lozinke streaming servisa, a veliki problem je i među mladima koji su uživali u sadržaju dok su živeli sa roditeljima koji su plaćali pretplatu te nakon osamostaljenja moraju plaćati vlastitu pretplatu za video i muzičke servise, što žele izbeći.

Iako su iznosi odnosno gubici kompanije zbog ovakvog načina deljenja lozinki nepoznati, na temelju nekih istraživanja i predviđanja koje su objavili iz kompanije za istraživanje tržišta specijalizovane za medije Magid, potencijalna, odnosno neostvarena zarada zbog ovakvog varanja može iznositi i stotine miliona dolara, napominju na CNBC-u.

Za Netflix i HBO to nije problem?
Izvršni direktor Netflixa pre dve godine rekao je kako deljenje lozinki ne smatra problemom, dok je još ranije šef HBO-a rekao kako su svesni situacije i ne ignorišu je. Takođe je napomenuo kako za njega to nije “fundamentalan problem”.

Stručnjaci za medije upozoravaju kako je ipak reč o problemu koji je sve veći jer se povećava broj ljudi koji koristi tuđe lozinke za pristup video i muzičkim servisima. U nekim slučajevima reč je o osobama koje su nakon prekida veze sa partnerom nastavile da koriste njihove lozinke, dok je češće reč o deljenju lozinke među prijateljima.

Psiholozi smatraju kako deljenje stvari između prijatelja jača njihove odnose i povezanost – ako nekoj osobi date svoju šifru za pristup Netflixu i to ne utiče na vaš način gledanja (npr. ako koristiti plan gledanja za više korisnika), ništa ne gubite, no sigurno je kako će vaši prijatelji ceniti vašu velikodušnost.

Izvor: Zimo.hr / Hrvoje Jurman

Foto: Pixabay

About urednik

Još novosti

Ovladajmo tajnama filozofije marketinga

U Svečanoj sali upravne zgrade Beogradskog sajma 25. oktobra od 15:15 do 16:45 časova u …